Warto wiedzieć

Masz pytanie na które nie znalazłeś odpowiedzi? Zapraszamy do zapoznania się z najczęstszymi zapytaniami naszych Klientów. Znajdź dokładnie to, czego szukasz.

Jak uzyskać pełne odszkodowanie za zniszczony lub skradziony bagaż?

Od razu po stwierdzeniu zniszczenia lub zniknięcia bagażu należy zadzwonić do Centrum Alarmowego WARTY (tel. 801 308 308 (na terytorium RP) lub +48 502 308 308 z zagranicy) i zgłosić zdarzenie. Tam też dostaniesz informację o tym, co dalej robić i jakie dokumenty uzyskać, żeby szybko dostać pełne odszkodowanie.

Postępowanie po szkodzie, zależy od rodzaju zdarzenia.

 

Po kradzieży z włamaniem lub rabunku

  • Należy natychmiast (przed upływem 6 godzin) powiadomić policję oraz obsługę miejsca w którym dokonano kradzieży (np. hotelu, autokaru, parkingu czy przechowalni bagażu).
  • Uwaga! Od każdego z tych podmiotów trzeba uzyskać pisemne potwierdzenie zgłoszenia wraz z wyszczególnieniem utraconych przedmiotów.

 

W razie zaginięcia w trakcie przewozu

  • Należy natychmiast zgłosić się do przewoźnika (np. obsługi lotniska, kierownika pociągu) i uzyskać pisemne potwierdzenie zgłoszenia z wyszczególnieniem utraconych przedmiotów.

 

W razie uszkodzenia lub zniszczenia sprzętu

  • Należy zachować uszkodzone przedmioty w celu przedstawienia do oględzin przez przedstawiciela WARTY.
  • Jeśli sprzęt nadaje się do naprawy należy, po powrocie z podróży, oddać go do serwisu – pamiętaj o zabraniu rachunku i dowodu wpłaty.
  • Uwaga! Pokrywamy tylko koszty naprawy dokonane w Polsce.

 

W razie opóźnienia (powyżej 5 godzin) dostarczenia bagażu

  • Należy uzyskać od przewoźnika potwierdzenie opóźnienia oraz informację o momencie dostarczenia bagażu.
  • Zebrać faktury za zakupione przedmioty niezbędne do osobistego użytku (np. kosmetyki, niezbędne ubrania itp.).

 

Pamiętaj! Maksymalną wysokość wypłaty za stracony lub zniszczony bagaż określa suma ubezpieczenia wybrana przez Ciebie przy zawieraniu umowy.