OC Komfort

To kompleksowe rozwiązanie, które dzięki systemowi BLS oraz usłudze OC Szybka Wypłata, zapewni Ci pomoc bez względu na to czy będziesz sprawcą czy poszkodowanym w kolizji lub wypadku.

1.

Unikalny program lojalnościowy

Pakiet Stałego Klienta to promocyjne składki na ubezpieczenia dodatkowe lub wyższe sumy ubezpieczenia za tę samą cenę. To oczywiście niejedyne bonusy dla naszych stałych klientów!

2.

OC Szybka Wypłata i BLS

Jesteś poszkodowany w wypadku a masz tylko OC? Nie musisz już szukać kontaktu do ubezpieczyciela sprawcy! Szkodę zgłaszasz w Warcie. My zajmiemy się formalnościami i wypłacimy odszkodowanie. Co ważne, nie stracisz wypracowanych zniżek.

3.

Warta Mobile – rewolucja w likwidacji szkód

Aplikacja WARTA Mobile pozwala w prosty sposób przejść przez proces likwidacji szkody. Na bieżąco możesz sprawdzać co dzieje się w Twojej sprawie. Możesz też kontaktować się z firmą poprzez messengera. Aplikacja ułatwi Ci wymianę dokumentów z Wartą.

4.

Pomoc na miejscu wypadku

Specjalnie przeszkoleni konsultanci dyżurujący 24 godziny na dobę, krok po kroku podpowiedzą co należy zrobić po wypadku lub kolizji. Jeśli będzie taka potrzeba zorganizują holowanie oraz podpowiedzą gdzie znaleźć dobry warsztat współpracujący z Wartą czy parking strzeżony.

5.

Szkody bez zmartwień

Mając OC Komfort zawsze możesz liczyć na naszą pomoc.

 

 

Co warto wiedzieć o OC Komfort?

Kliknij jedną z zakładek, aby zapoznać sie z dodatkowymi informacjami.

  • OC Komfort a rynkowy system BLS
  • Zakres ochrony
  • Zawarcie umowy
  • Składki
  • Inne
  • Czy przystąpienie Warty do systemu Bezpośredniej Likwidacji Szkód (BLS) zmienia zakres OC Komfort?
  • Nie. Nadal w pakiecie OC Komfort, oferujemy usługę bezpośredniej likwidacji szkody w ramach ubezpieczenia OC Szybka Wypłata oraz pomoc na drodze po wypadku w ramach Assistance Standard. To oznacza, że:

    • Warta zajmie się likwidacją ich każdej szkody o rozmiarach nie większych niż 500 tys. zł (a nie 30 tys. zł jak w rynkowym systemie BLS).
    • nasi klienci mogą też liczyć na organizację i pokrycie kosztów holowania, jeśli samochód będzie poważnie uszkodzony
    • jeśli konieczny jest wynajem samochodu zastępczego, Warta podejmuje się organizacji takiego samochodu i pokrywa koszty z tym związane.
  • Co w sytuacji gdy będę poszkodowany przez kierowcę ubezpieczonego w towarzystwie, które nie przystąpiło do rynkowego systemu BLS?
  • Każdy posiadacz OC Szybka Wypłata może liczyć na usługę bezpośredniej likwidacji szkody, bez względu na to w którym towarzystwie był ubezpieczony sprawca wypadku. Warta nie tylko przyjmie zgłoszenie takiej szkody, ale też zlikwiduje ją od początku do końca. Nasz klient nie będzie musiał kontaktować się z ubezpieczycielem sprawcy. 

  • Mam OC Szybka Wypłata w wersji z limitem do 5 tys. zł. Co dla mnie oznacza przystąpienie Warty do rynkowego systemu BLS?
  • Oznacza to, że w każdym wypadku będziemy stosować korzystniejsze zasady postępowania w razie szkody. W praktyce więc:

    • zajmiemy się więc w pełni szkodami, których wartość nie przekracza 30 tys. zł (zgodnie z rynkowym standardem BLS)
    • zorganizujemy i pokryjemy koszty holowania jeśli samochód jest poważnie uszkodzony
    • zorganizujemy samochód zastępczy i pokryjemy koszty z tym związane.

    Oczywiście przy odnowieniu umowy na kolejny rok bez dodatkowych opłat oferujemy OC Szybka Wypłata z limitem do 500 tys. zł i szerszym zakresem usług. 

  • Jaką pomoc w razie wypadku gwarantuje OC Komfort?
  • Specjalnie przeszkoleni konsultanci Centrum Obsługi Klienta Warty dyżurują przez cały tydzień, 24 godziny na dobę. Od razu po wypadku warto do nich zadzwonić, a oni krok po kroku podpowiedzą Ci co dalej robić. Warta pomaga posiadaczom OC Komfort bez względu na to czy są sprawcami wypadku, czy poszkodowanymi.

     

    Jeśli będziesz poszkodowanym, to w ramach ubezpieczenia OC Szybka Wypłata zaoferujemy Ci usługę likwidacji szkody. Nie tylko przejmiemy na siebie wszystkie formalności związane z całym procesem. Wspieramy Cię również tuż po wypadku. Jeśli to konieczne, zorganizujemy i pokryjemy koszty holowania samochodu czy wynajmu samochodu zastępczego. Jeśli będziesz tego oczekiwał, podpowiemy gdzie znajdzie dobry warsztat współpracujący z Wartą czy parking strzeżony.

     

    Jeśli będziesz sprawcą wypadku, konsultant zorganizuje holowanie pojazdu. Przy czym w  wariancie Assistance Standard dodawanym do OC gwarantujemy holowanie tylko do 100 km. Chcąc wydłużyć ten limit, należy dokupić szerszy wariant assistance – Złoty. Za 82 zł rocznie zapewnimy pomoc nie tylko w razie wypadku, ale również awarii pojazdu.

     

    Ważne! Wariant Złoty dokupisz do OC, bez względu na wiek Twojego samochodu!

  • Do jakich kwot i za co Warta odpowiada w OC Komfort?
  • Pokrywamy roszczenia poszkodowanych przez Ciebie w wypadku aż do 5 mln euro w przypadku szkód na osobie, czyli np. urazów ciała czy śmierci wskutek wypadku. Do 1 mln euro odpowiadamy za zniszczone przez Ciebie mienie, np. inne auto, dom, infrastrukturę drogową.

     

    W pakiecie OC Komfort dostajesz też ubezpieczenie OC Szybka Wypłata. W jego ramach świadczymy Ci usługę likwidacji szkody wyrządzonej w Twoim pojeździe przez sprawcę ubezpieczonego w innym towarzystwie, aż do 500 tys. zł.

  • W jakich krajach daje ochronę OC komunikacyjne?
  • Andora, Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Gibraltar, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Litwa, Lichtenstein, Luksemburg, Łotwa, Malta, Monako, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Republika Czeska, Rumunia, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy, Wyspa Man, Wyspy Faroe, Wyspy Normandzkie

     

    Więcej o procedurach i zasadach dotyczących OC komunikacyjnego za granicą na stronie www.pbuk.pl

  • W jakich krajach OC komunikacyjne nie działa i trzeba kupować Zieloną Kartę?
  • Albania, Azerbejdżan, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Iran, Izrael, Maroko, Mołdawia, Macedonia, Rosja, Tunezja, Turcja, Ukraina. 

     

    Więcej o procedurach i zasadach dotyczących OC komunikacyjnego za granicą na stronie www.pbuk.pl

  • Kiedy powstaje obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia OC?
  • Generalną zasadą jest, że na każdy zarejestrowany pojazd, bez względu na to czy jest używany czy nie, trzeba mieć polisę OC. Dlatego obowiązek posiadania OC powstaje m.in.:

     

       1. najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu mechanicznego (za wyjątkiem pojazdów historycznych) przed wprowadzeniem do ruchu:

    • pojazdu wolnobieżnego,
    • pojazdu historycznego,
    • pojazdu mechanicznego, który nie został zarejestrowany,
    • pojazdu wolnobieżnego oraz historycznego, który nie został dopuszczony do ruchu,
    • pojazdu zarejestrowanego za granicą, niedopuszczonego do ruchu na terytorium RP,

     

       2. najpóźniej w dniu rozwiązania się dotychczasowej umowy ubezpieczenia OC (np. wskutek wypowiedzenia  umowy u dotychczasowego ubezpieczyciela). 

  • Kto musi kupić ubezpieczenie graniczne, czyli OC komunikacyjne dla obcokrajowców wjeżdżających do Polski?
  • Obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia granicznego powstaje:

    • w momencie wjazdu na terytorium RP, jeśli posiadacz lub kierujący pojazdem nie posiada ważnej na ten moment umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych lub Zielonej Karty - okres ubezpieczenia 30 dni,
    • w przypadku, gdy podczas pobytu pojazdu na terytorium RP dojdzie do wygaśnięcia umowy OC granicznego lub Zielonej Karty - okres ubezpieczenia nie może być krótszy niż 30 dni i dłuższy niż 12 m-cy.
  • Jakie pojazdy podlegają obowiązkowemu ubezpieczeniu OC?
  • Obowiązkowemu OC podlegają:

    • wszystkie pojazdy mechaniczne zarejestrowane na terytorium RP: pojazdy samochodowe, ciągniki rolnicze, motorowery, przyczepy i naczepy,
    • pojazdy mechaniczne wolnobieżne,
    • pojazdy historyczne,
    • pojazdy mechaniczne przed zarejestrowaniem na terenie RP.
  • Jak można opłacać składki za ubezpieczenie OC komunikacyjne?
  • Składki za OC komunikacyjne można opłacać jednorazowo, w dwóch ratach i w czterech ratach.

    Pamiętaj, że płacąc jednorazowo możesz zapłacić mniej! 

  • Czy opóźnienie w płatności kolejnej raty składki spowoduje ustanie ochrony?
  • Nie. W przypadku stwierdzenia braku płatności kolejnej raty składki WARTA przypomina swoim klientom o konieczności wpłaty i cały czas odpowiada za wyrządzone przez nich szkody.

    Pamiętaj jednak, że zbyt długa zwłoka może doprowadzić do rozpoczęcia procesu windykacyjnego i powiększenia zaległej składki o koszty z tym związane! 

  • Czy OC musi działać dopiero od następnego dnia po zawarciu umowy?
  • Nie. Ochrona ubezpieczeniowa może się rozpocząć w dniu zawarcia umowy, konieczne jest jednak wpisanie na dokumencie ubezpieczenia (polisie) godziny zawarcia umowy ubezpieczenia.

  • Kiedy umowa OC może zostać rozwiązana lub ulega rozwiązaniu?
  • Umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych ulega rozwiązaniu:

    • z upływem okresu, na który została zawarta;
    • z chwilą wyrejestrowania pojazdu mechanicznego;
    • z dniem odstąpienia od umowy (każdej ze stron) w przypadku, gdy umowa została zawarta przed rejestracją pojazdu i pojazd nie został zarejestrowany w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy;
    • z dniem wypowiedzenia umowy przez posiadacza pojazdu, na którego przeszło lub zostało przeniesione prawo własności albo właściciela pojazdu, który odzyskał posiadanie;
    • z chwilą udokumentowania trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu mechanicznego w okolicznościach nie powodujących zmiany posiadacza i bez zmiany w zakresie prawa własności;
    • z upływem 3 miesięcy od dnia ogłoszenia upadłości zakładu ubezpieczeń. Posiadacze umów zawartych z zakładem ubezpieczeń, dla którego ogłoszona została upadłość, zobowiązani są do zawarcia nowych umów ubezpieczenia z innym dowolnie wybranym ubezpieczycielem;
    • z chwilą zarejestrowania pojazdu mechanicznego za granicą;
    • z dniem odstąpienia przez ubezpieczającego od umowy zawartej na odległość;
    • z dniem wydania zaświadczenia o demontażu pojazdu lub o przyjęciu niekompletnego pojazdu, albo równoważnego dokumentu wydanego w innym państwie;
    • z dniem wypowiedzenia umowy w przypadku, gdy zawarta ona została z mocy prawa i posiadacz pojazdu w tym samym czasie jest ubezpieczony w dwóch lub więcej zakładach ubezpieczeń.
  • Dlaczego po zmianie ubezpieczyciela, poprzednie towarzystwo informuje mnie o konieczności opłaty składki za kolejny rok?
  • Zgodnie z zapisami Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych (art. 28 ust. 1), jeżeli składki za ubezpieczenie zostały opłacone za cały rok, a posiadacz pojazdu mechanicznego nie później niż na jeden dzień przed upływem okresu 12 miesięcy, na który umowa ubezpieczenia została zawarta, nie powiadomi na piśmie zakładu ubezpieczeń o jej wypowiedzeniu, uważa się, że została zawarta następna (tzw. automatyczne wznowienie) umowa na kolejne 12 miesięcy.

    Zapobiega to sytuacji, w której klient przez zapomnienie nie miałby ochrony ubezpieczeniowej.

Zadaj własne pytanie

 

Warto też rozważyć...