Dlaczego Warta zmieniała logo?

 

Warto posłuchać wypowiedzi prezesa Grupy Warta Jarosława Parkota oraz prezesa Grupy Talanx Herberta K. Haasa.

 

 

 

 

Co się kryje pod nowym logo Warty?

 

 

Nowy logotyp Warty zachowuje ciągłość z marką znaną w Polsce od 1920 r., bardzo cenioną i rozpoznawalną. Nie zmieniła się bowiem nazwa firmy,

a kolor granatowy obecny od dawna w logo  spółki jest kolorem typowym dla kategorii ubezpieczeń, kojarzy się z solidnością, stabilnością, wiarygodnością.

 

Równocześnie krój czcionki nawiązuje do logotypu Talanx, nowego udziałowca Warty. Charakterystyczne „t" nadaje logotypowi dynamiki, a kwadratowa kropka to zapadający w pamięć znak rozpoznawczy podkreślający moc i solidność, a równocześnie nowoczesność firmy i kompleksowość jej oferty.

 

Według badanych klientów kolorystyka i krój czcionki logo nie tylko podkreślają stabilność, zaufanie i tradycję, ale równocześnie symbolizują nowoczesność, innowacyjność i otwartość.

 

Nowe logo odzwierciedla strategię pozycjonowania Warty, jako ubezpieczyciela dostępnego dla każdego. Klienci pytani w trakcie badań o to, jak postrzegają firmę posługującą się takim logotypem podkreślali, że to firma:

 

  • przyjazna, blisko klienta – ze względu na zmniejszenie czcionki, rozpoczęcie nazwy własnej z małej litery

 

  • posiadająca ofertę najwyższej jakości – nietypowe, fantazyjne „t" świadczy o elastyczności i otwartości, zapewnieniu indywidualnego traktowania klientów

 

  • mająca proste procedury i z którą łatwo się skontaktować – świadczy o tym prosty styl grafiki, bez ozdobników, prosty krój czcionki, „niczym pismo techniczne"

 

  • nowoczesna i dynamiczna - czerwona kwadratowa kropka na końcu kojarzy się z nowymi technologiami, Internetem i zbliża Wartę do nowych grup klientów

 

  • dysponująca kompleksową ofertą – wyraźna kwadratowa kropka kojarzy się z powiedzeniem „koniec i kropka", które oznacza, że wszystko co najlepsze klient znajdzie w ofercie Warty 

 

 

Dlaczego Warta zmienia logo? (zobacz film)