Najlepsza likwidacja szkody? Tylko z Wartą!

Sprawozdania przygotowywane przez Rzecznika Finansowego przez lata ukazuje firmy, które najlepiej radzą sobie z obsługą klientów. Najnowszy Raport Rzecznika Finansowego bezsprzecznie potwierdza pozycję Warty jako lidera rynku pod kątem świadczenia likwidacji szkód.

Rok 2017 jest przedstawiony między innymi pod kątem działalności zakładów ubezpieczeń oraz przedstawia liczbę skarg zgłaszanych przez klientów na firmy z sektora ubezpieczeń. Uwzględniając udział zakładów w rynku ubezpieczeń, otrzymuje się jeden z najbardziej obiektywnych rankingów pokazujących, z których firm ubezpieczeniowych klienci są najbardziej zadowoleni.

W 2017 r. najwyższy stopień podium przypadł Warcie, która osiągnęła wynik 67 proc. (wskaźnik udziału interwencji Rzecznika Finansowego do udziału w rynku wyrażonego przypisem). Na kolejnych miejscach znalazła się Ergo Hestia (70 proc.) i Aviva (83 proc.).

Również na polu ubezpieczeń komunikacyjnych Warta jest bezkonkurencyjna osiągając wynik 42 proc., podczas gdy druga firma w zestawieniu uzyskała wskaźnik 62 proc, czyli aż o 20 punktów procentowych więcej!

Dlaczego likwidacja szkód Warty jest najlepsza?

Nie bez kozery raport Rzecznika Finansowego umieścił Wartę na czele stawki, przyczyniła się do tego Jakość Warty oraz sami klienci doceniający proklienckie nastawienie oraz sprawność, rzetelność i  innowacyjność rozwiązań:

  • Klienci już od dwóch lat mogą korzystać z najbardziej kompleksowej aplikacji na polskim rynku do zarządzania likwidacją szkody – Warta Mobile. Do tej pory skorzystało z niej już prawie 120 tys. osób.
  • Od ubiegłego roku klienci mają możliwość samodzielnego wyliczenia szkody. Dzięki udostępnionej klientom w Warta Mobile aplikacji AudaSmart wypłata odszkodowania może być gotowa nawet w niecałą godzinę.
  • W ubiegłym roku Warta wprowadziła także możliwość zgłaszania szkód przez Facebook Messengera. Teraz cały proces likwidacji w Warcie klient może przejść za pomocą rozwiązań i aplikacji mobilnych.
  • Na nowy poziom został wzniesiony również kontakt klienta z Wartą. Do tego celu wykorzystywany jest np. Chatbot na profilu ubezpieczyciela na Facebook Messenger. Obecnie niemal 70 proc. zapytań klientów w tym kanale jest obsługiwanych przez sztuczną inteligencję.
  • W przypadku pojawienia się zbyt skomplikowanych pytań, Chatbot przełącza automatycznie rozmowę do konsultanta Warty, dzięki ścisłej synchronizacji Messengera z Działem Obsługi Klientów. Wsparcie Chatbota umożliwia kontakt klientom z Warty praktycznie 24 godziny na dobę.

Rzecznik Finansowy w swoich raporcie wskazuje również na ilość skarg klientów na ubezpieczycieli, odnoszących się do sprawności procesu likwidacji szkody. Taki ranking powstaje przez odnotowanie każdej skargi napływającej od niezadowolonego klienta danej firmy. Następnym krokiem jest przeliczenie udziału skarg na każdego z ubezpieczycieli oraz porównanie tego współczynnika z udziałem danej firmy na rynku.

W tym skomplikowanie brzmiącym algorytmie Warta okazała się firmą najbardziej przyjazną klientom! Posiada najmniejszy udział skarg na każdy procent udziału w rynku. Reasumując Warta zajęła pierwsze miejsce w gronie czołowych firmy ubezpieczeniowych na polskim rynku!

„Raport Rzecznika Finansowego jest kolejnym potwierdzeniem najwyższej jakości obsługi w Warcie. Pozycja lidera na polskim rynku w kwestii zadowolenia klientów naszymi usługami jest dla nas kluczowa. Stąd od lat wprowadzamy nowe technologie i usprawniamy procesy, aby likwidacja szkód w Warcie była dla ubezpieczonych jak najbardziej przyjazna, komfortowa i szybka” przekazuje Adam Fulneczek, dyrektor zarządzający Departamentem Strategii Likwidacji Szkód w Warcie.