Ubezpieczenie kosztów odwołania podróży

Kobieta, która nie martwi sie o zwrot kosztów w przypadku odwołania podróży
10% zniżki
z kodem RABATWARTA
Kobieta, która nie martwi sie o zwrot kosztów w przypadku odwołania podróży

Planujesz podróż? Nie zapomnij o ubezpieczeniu kosztów odwołania lub przerwania podróży

Czasem nawet najlepiej zaplanowany wyjazd musisz odwołać lub przerwać z przyczyn losowych. W takiej sytuacji ubezpieczenie kosztów odwołania lub przerwania podróży pozwoli Ci otrzymać zwrot kosztów poniesionych w związku z wyjazdem, które będziesz mógł przeznaczyć np. na kolejną, tym razem udaną podróż.

Wiemy, że przed wyjazdem, a także w trakcie mogą się zdarzyć różne nieprzewidziane sytuacje, dlatego katalog przyczyn przerwania lub rezygnacji z podróży jest szeroki i obejmuje zdarzenia związane z:

  • nieszczęśliwym wypadkiem lub nagłym zachorowaniem (w tym wynikającymi z zaostrzenia choroby przewlekłej) lub śmiercią Ubezpieczonego, Współuczestnika podróży lub osoby bliskiej,
  • szkodami w mieniu powstałymi m.in. w wyniku zdarzeń losowych lub kradzieży z włamaniem, a także uszkodzeniem pojazdu w wyniku wypadku,
  • utratą lub rozpoczęciem pracy,
  • utratą dokumentów, wezwaniem do sądu, katastrofą naturalną.

 

Jak się ubezpieczyć, kiedy osobno opłacasz transport, nocleg, atrakcje itp.?

Jeśli organizujesz wyjazd samodzielnie, to związane z nim świadczenia możesz ubezpieczyć. Zasady są następujące:

  • możesz ubezpieczyć różne świadczenia związane  z wyjazdem: noclegi, bilety lotnicze, kolejowe, autokarowe, lokalne wycieczki, biletu wstępu i inne,
  • na jednej polisie ubezpieczasz świadczenia zakupione tego samego dnia,
  • świadczenia zakupione w różnych terminach ubezpieczasz oddzielnie z uwzględnieniem dat zakupu,
  • wartość świadczenia na osobę to minimum 300 zł a maksimum 40 000 zł.
     

Co zyskujesz

Zwrot kosztów odwołania podróży

W sytuacji odwołania podróży przed jej rozpoczęciem nasze ubezpieczenie zapewnia Ci zwrot do 100% utraconych kosztów - bez udziału własnego.

Wysoka suma ubezpieczenia

Gwarantujemy najwyższą na rynku sumę ubezpieczenia – nawet 40 000 zł na osobę.

Elastyczne warunki

Masz możliwość odwołania lub przerwania podróży zarówno krajowej jak i zagranicznej, powołując się na szeroki katalog przyczyn odwołania  lub przerwania podróży.

Szeroki zakres ubezpieczenia

Jeden szeroki wariant obejmujący następstwa chorób przewlekłych i zachorowania na Covid-19 w zakresie podstawowym, to znaczy bez opłacenia dodatkowej składki.

Szeroka definicja Współuczestnika

Współuczestnikiem podróży jest osoba podróżująca razem z Ubezpieczonym, która występuje wraz z nim na jednej umowie podróży lub nie występuje na jednej umowie podróży, ale jest wspólnie z Ubezpieczonym objęta tą samą umową ubezpieczenia.

Dla kogo jest ubezpieczenie kosztów odwołania podróży?

  • Dla osób samodzielnie planujących wyjazd
    Jeśli samodzielnie organizujesz swój wyjazd i chcesz odzyskać pieniądze jeśli nagle okaże się, że nie będziesz mogła/ mógł z niego skorzystać. 

  • Dla osób kupujących zorganizowaną wycieczkę w biurze podróży
    Jeśli wyjeżdżasz z biurem podróży i w razie nieskorzystania z zakupionej wycieczki chcesz odzyskać poniesione koszty. 
  • Dla rodzin
    Jeśli wyjeżdżasz z dziećmi lub rodzicami i obawiasz się utraty pieniędzy, w sytuacji jeśli ktoś zachoruje – np. Twoja mama leczy się na chorobę przewlekłą i jej stan się pogorszy, co uniemożliwi wyjazd, albo Twoje dziecko ulegnie nieszczęśliwemu wypadkowi.
  • Dla osób indywidualnych
    Jeśli planujesz wyjazd z grupą znajomych i wynajmujecie wspólnie dom nad Adriatykiem, ale nie będziesz mogła skorzystać z wyjazdu – oddamy Ci Twoje pieniądze. 
  • Dla osób kupujących wycieczki z dużym, nawet wielomiesięcznym wyprzedzeniem
    Na 30 dni przed wyjazdem możesz ubezpieczyć wycieczkę, bilet, nocleg nawet jeśli kupiłaś je wiele miesięcy wcześniej. 
  • Dla osób kupujących wycieczki last minute
    Jeśli kupiłaś wyjazd w opcji last minute, lub zarezerwowałaś nocleg, bilet np. na tydzień przed wyjazdem – możesz kupić ubezpieczenie tego samego dnia.
  • Dla rodziców wysyłających dzieci na zielone szkoły, obozy, kolonie
    Jeśli ponosisz koszty wypoczynku swojego dziecka czy zielonej szkoły, ale wyjazd nie dojdzie do skutku,  możesz odzyskać pieniądze jeśli Twoje dziecko z niego nie skorzysta np. z powodu nagłego zachorowania lub wypadku. 

Co obejmuje ubezpieczenie kosztów odwołania podróży - przykłady

Czego nie obejmuje ubezpieczenie kosztów odwołania podróży– przykłady

Pełną listę zdarzeń i okoliczności, których nie obejmuje ochrona, znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.

Ubezpiecz się zdalnie

Najczęściej zadawane pytania o ubezpieczenie kosztów odwołania podróży

Kiedy wykupić polisę?

Najlepiej zawrzeć umowę ubezpieczenia w dniu zawarcia umowy podróży. Potrzebujesz czasu do namysłu? Masz go tym więcej, im więcej czasu pozostało do rozpoczęcia Twojej podróży.

Sprawdź, jak to działa:

 

Czas do wyjazdu

Termin zawarcia umowy ubezpieczenia

 

ponad 60 dni

dowolny

 

od 60 do 31 dni

10 dni

 

od 30 do 8 dni

1 dzień

 

od 7 do 1 dnia

nie zwlekaj, kupuj od razu

 

dzień wyjazdu

za późno na zakup ubezpieczenia

Od dnia 12 października 2024 roku wprowadzona została Klauzula do OWU Kosztów Odwołania Podróży zmieniająca zapisy § 8 ust. 4 w następujący sposób:

 

Czas do wyjazdu

Termin zawarcia umowy ubezpieczenia

 

31 lub więcej dni

od dnia zawarcia umowy podróży do 30 dnia przed dniem jej rozpoczęcia

 

od 30 dni do 8 dnia

w dniu zawarcia umowy podróży oraz w kolejnym dniu

 

od 7 dni do 1 dnia

w dniu zawarcia umowy podróży

 

dzień wyjazdu

za późno na zakup ubezpieczenia

Czy na jednej polisie można ubezpieczyć – kupione osobno: transport, nocleg lub atrakcje?

Jeśli samodzielnie organizujesz swój wyjazd to każde z zakupionych przed wyjazdem świadczeń możesz ubezpieczyć.
Na jednej polisie ubezpieczasz te świadczenia, które zostały kupione tego samego dnia. Jeśli zostały zakupione w różnych terminach – każde z tych świadczeń możesz ubezpieczyć ale na oddzielnej polisie – wynika to z faktu, że jedną z danych, którą musisz podać w ścieżce sprzedaży jest faktyczna data zakupu świadczeń. 
Możesz ubezpieczyć tylko te świadczenia, które zakupiłeś przed wyjazdem.

Jak ubezpieczyć rezerwację noclegu np. na bookingu, jeśli mam tylko rezerwację, a opłacę nocleg po pojawieniu się w hotelu?

W takiej sytuacji możesz ubezpieczyć swoją rezerwację, ponieważ jesteś zobowiązany do jej opłacenia, a jeśli nie pojawisz się w hotelu kwota zostanie pobrana z Twojego konta. Jako datę zakupu podaj datę rezerwacji, a jako wartość – koszt, który jesteś zobowiązany ponieść. Koszt w walucie przelicz na PLN po dacie z dnia rezerwacji.

Jakie świadczenia związane z podróżą możesz ubezpieczyć?

Nieważne, czy wolisz wyjazdy za granicę czy po Polsce ani czy wyjazd jest organizowany przez biuro podróży czy samodzielnie przez Ciebie. 

 W Warcie możesz ubezpieczyć: 

 

  • wycieczkę z biurem podróży, 
  • rezerwację noclegu i zakup biletu lotniczego, promowego, autokarowego lub kolejowego,
  • udział w rejsie, konferencji, szkoleniu, kursie, warsztatach,
  • wynajem jachtu, samochodu osobowego, kampera lub przyczepy kempingowej,
  • zakup biletu na mecz, koncert lub inne wydarzenie sportowe, artystyczne lub rozrywkowe.
Jakie koszty zwracamy w przypadku przerwania podróży?

W przypadku przerwania podróży zwrotowi podlegają wskazane w umowie podróży i opłacone przed jej rozpoczęciem świadczenia, z których nie będziesz mógł skorzystać. 

 

Kiedy nie zwracamy kosztów odwołania podróży?

Nie zwracamy kosztów:

 

  • zmiany terminu, przerwania lub anulowania podróży przez organizatora, 
  • opłaty manipulacyjnej, którą ustala organizator podróży,
  • związanych z upadłością lub niedotrzymaniem zobowiązań przez organizatora podróży,
  • niewykorzystanego świadczenia jeśli Ubezpieczony lub Współuczestnik podróży nie zostanie wpuszczony na pokład samolotu (lub innego środka transportu) albo na teren wydarzenia np. z powodu niestosownego zachowania lub nadużycia alkoholu.
Czy mogę ubezpieczyć podróż zagraniczną i krajową?

Tak, w ramach ubezpieczenia Koszty Odwołania Podróży można ubezpieczyć zarówno świadczenia związane z wyjazdem za granicę jak i po Polsce.

Kto może zawrzeć umowę ubezpieczenia?

Umowę ubezpieczenia może zawrzeć zarówno osoba fizyczna na stałe zamieszkująca w Polsce jak i firma posiadająca w Polsce swoją siedzibę.

Czy cudzoziemiec, który nie posiada numeru PESEL może kupić ubezpieczenie Kosztów Odwołania Podróży?

Tak, cudzoziemiec niepodsiadający numeru PESEL może zakupić ubezpieczenie, pod warunkiem, że na stałe mieszka w Polsce.

Czy jako przedsiębiorca-organizator imprez turystycznych – mogę zawrzeć ubezpieczenie na swoją rzecz i ubezpieczyć moich klientów?

Nie, jako przedsiębiorca organizujący imprezy turystyczne nie możesz być Ubezpieczającym w umowie zawartej na rzecz Twoich klientów.

Kim jest Współuczestnik podróży?

Współuczestnik podróży to osoba, wspólnie z którą wyjeżdżasz w podróż. Podobnie jak Ty może nie móc z niej skorzystać lub będzie musiał ją przerwać. Jeśli ten fakt ma wpływ na możliwość realizacji podróży przez Ciebie możesz z niej zrezygnować lub ją przerwać z powodu nagłych zdarzeń, które dotkną Współuczestnika Twojej podróży na przykład: jego nagłego zachorowania czy wypadku albo utraty przez niego dokumentów niezbędnych do wyjazdu.

 

Wyróżniamy dwa rodzaje takich osób:

 

  • osoby, które występują razem z Tobą na tej samej umowie podróży np.: wspólnie kupiliście wycieczkę do Grecji  i Wasze dane figurują na jednej umowie,
  • osoby które są ubezpieczone wspólnie z Tobą w ramach polisy Koszty Odwołania Podróży ale nie występują jednocześnie na tej samej umowie podróży na przykład: jeśli ze znajomymi wynajmiecie dom w Hiszpanii, ale umowa najmu będzie tylko na jednego z uczestników wyjazdu, to za Współuczestników podróży uznamy wszystkie te osoby, które będę wraz z Tobą ubezpieczone na tej samej polisie.
Czy jestem ubezpieczona/ubezpieczony na wypadek niewypłacalności lub ogłoszenia upadłości przez biuro podróży?

Nie, te zdarzenia są wyłączone z ochrony. Jeśli wykupiłeś imprezę turystyczną w biurze podróży, możesz ubiegać się o zwrot z Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. O tym, jak to zrobić i czym jest TFG dowiesz się z naszego artykułu: Turystyczny Fundusz Gwarancyjny – jak może pomóc podczas bankructwa biura podróży.

Co jeśli ja lub któryś ze Współuczestników podróży cierpi na chorobę przewlekłą i będzie zmuszona/zmuszony do odwołania swojej podróży z uwagi na nasilenie jej objawów zgodnie z pisemnymi zaleceniami lekarza prowadzącego?

Jeśli Ty lub Współuczestnik podróży nie będziecie mogli wziąć w niej udziału ponieważ nagle zachorujecie i będzie to miało związek z chorobą przewlekłą, to ochrona w tym zakresie nie wymaga dodatkowego rozszerzenia i jest uwzględniona w polisie / ubezpieczeniu. 
Leczenie następstw chorób przewlekłych jest w podstawowym zakresie ubezpieczenia i nie trzeba dopłacać za to dodatkowo.
 

Czy jeśli zachoruję na Covid 19 i będę objęty kwarantanną, co spowoduje, że nie będę mógł wziąć udziału w podróży, to moja polisa obejmuje taką sytuację? Czy aby mieć ochronę w tym zakresie powinienem dopłacić za rozszerzenie mojej polisy?

Nagłe zachorowania na jednostkę chorobową, która została zaliczona do chorób pandemicznych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO), potwierdzoną pozytywnym wynikiem testu diagnostycznego, np. Covid-19 oraz związany z nią pobyt w izolatorium, popularnie zwanym kwarantanną , są w zakresie podstawowym każdej polisy. W takiej sytuacji zdarzenia z nimi związane są chronione i nie wymaga to opłacenia dodatkowej składki.

Czy jeśli podczas mojego wyjazdu zachoruję na Covid 19 i będę objęty kwarantanną, co spowoduje, że nie skorzystam z części zakupionych świadczeń, to będzie mi przysługiwał za to zwrot?

Sama izolacja np. w pokoju hotelowym nie uprawnia do uzyskania zwrotu za świadczenia, z których nie skorzystasz podczas wyjazdu, ponieważ za przerwanie podróży uznajemy tylko taką sytuację, która spowoduje Twój wcześniejszy powrót do domu lub hospitalizację.

Co w sytuacji, jeśli moje plany wyjazdowe pokrzyżuje choroba lub wypadek osoby bliskiej np. mojego rodzica, dziecka czy partnera życiowego?

Nagłe zachorowanie lub nieszczęśliwy wypadek osób bliskich  są uwzględnione w przyczynach anulacji lub przerwania przez Ciebie podróży,  o ile takie zdarzenie wiąże się z ich hospitalizacją. 
Do osób bliskich zaliczamy: współmałżonka/partnera życiowego, dziecko, pasierba, dziecko przysposobione oraz przyjęte na wychowanie, rodziców, rodziców współmałżonka/partnera życiowego, ojczyma, macochę, rodzeństwo, dziadków, zięcia lub synową.
 

Jak postępować, jeśli muszę zrezygnować z wyjazdu lub go przerwać?

W takiej sytuacji należy niezwłocznie pisemnie poinformować o tym  organizatora podróży oraz złożyć do niego roszczenie o zwrot zapłaconych pieniędzy za świadczenia, z których Ubezpieczony nie skorzysta – najpóźniej w terminie 3 dni od daty wystąpienia przyczyny (w razie przeszkód – niezwłocznie po ich ustaniu).
Następnie trzeba powiadomić Centrum Obsługi Klienta WARTY (zawiadomienie / złożenie roszczenia) w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia przyczyny (w razie przeszkód – niezwłocznie po ich ustaniu).

Do zgłoszenia trzeba załączyć dokumenty niezbędne do ustalenia odpowiedzialności WARTY wskazane w OWU.

Jakie dokumenty muszę dołączyć, aby uzyskać zwrot pieniędzy w przypadku odwołania mojej podróży?

W przypadku każdego zgłoszenia niezbędne są następujące dokumenty:

 

  1.  umowa podróży wraz z dowodami poniesionych kosztów, 
  2.  złożone roszczenie do organizatora podróży o zwrot należnych środków z tytułu odwołania  podróży lub przerwania podróży, 
  3.  dokumenty od organizatora podróży zaświadczające o wysokości potrąceń lub kwoty zwrotu na rzecz Ubezpieczonego. 


W zależności od przyczyny niezbędne będą również poniżej wymienione dokumenty: 

 

  1.  dokumentacja medyczna zawierająca diagnozę potwierdzającą nagłe zachorowanie, zaostrzenie lub powikłanie choroby przewlekłej lub nieszczęśliwy wypadek oraz zaświadczenie lekarskie o przeciwwskazaniach do wyjazdu lub E-zwolnienie, chyba, że wpis o jego wystawieniu  został zawarty w dokumentacji medycznej (historii choroby),
  2.  dokumentacja dotycząca wyznaczenia daty porodu, lub potwierdzająca przedwczesny poród, do którego doszło przed końcem 32 tygodnia ciąży,
  3.  odpis aktu zgonu w przypadku śmierci,
  4.  dokument potwierdzający pokrewieństwo lub powinowactwo ze zmarłym w przypadku śmierci osób bliskich, 
  5.  dokumentacja potwierdzająca śmierć psa przewodnika,
  6.  zaświadczenie z policji, lub odpowiednich służb stwierdzające wystąpienie szkód w mieniu w wyniku zdarzeń losowych lub będących następstwem kradzieży z włamaniem lub uszkodzenia, zniszczenia lub kradzieży pojazdu, 
  7.  zaświadczenie z policji w przypadku kradzieży dokumentów niezbędnych w podróży,
  8.  wypowiedzenie przez pracodawcę umowy o pracę, 
  9.  zaświadczenie od pracodawcy informujące o rozpoczęciu pracy oraz zaświadczenie z Urzędu Pracy potwierdzające rejestrację osoby bezrobotnej,
  10.  zaświadczenie stwierdzające wystąpienie zdarzeń losowych uniemożliwiających pobyt w miejscu zakwaterowania, 
  11.  wezwanie do sądu lub organu administracji publicznej albo wojskowej,
  12.  wezwanie do sądu na rozprawę w sprawie rozwodu lub separacji.
     
W jakich sytuacjach mogę przerwać podróż – z czym to się wiąże?

Przerwanie podróży może nastąpić z przyczyn wskazanych w OWU, jeśli ich zaistnienie spowodowało konieczność wcześniejszego powrotu do domu uczestników wyjazdu. Za przerwanie podróży uznajemy także hospitalizację Ubezpieczonego.

Jaki zwrot dostanę w przypadku, jeśli anuluję moją podróż?

W przypadku odwołania podróży wysokość odszkodowania dla Ubezpieczonego stanowi różnicę pomiędzy ceną podróży określoną w umowie podróży, a dokonanym przez organizatora zwrotem.

Na jaki zwrot mogę liczyć w przypadku przerwania podróży?

W przypadku przerwania podróży zwrotowi podlegają wskazane w umowie podróży i opłacone przed jej rozpoczęciem świadczenia, z których Ubezpieczony nie skorzystał w związku 
z przerwaniem podróży:
a.    W przypadku imprezy turystycznej są to:
•     koszty niewykorzystanej liczby pełnych dni noclegów,
•     koszty wycieczek fakultatywnych,
•     koszty biletu powrotnego lub koszty transportu powrotnego, które były określone 
w umowie podróży, 
•     jeśli organizator odmówi wskazania, ile wynosi koszt za niewykorzystane usługi, Ubezpieczony otrzymuje zwrot proporcjonalny w wysokości części ceny podróży za niewykorzystaną liczbę pełnych dni.
b.    W przypadku rejsu, wynajmu/czarteru jachtu, wynajmu samochodu osobowego, kampera lub przyczepy kempingowej, a także konferencji, szkolenia, kursu lub warsztatów zwrotowi podlega niewykorzystana liczba pełnych dni.
c.    W przypadku noclegu – zwrotowi podlega niewykorzystana liczba pełnych noclegów.
d.    W przypadku biletu na wydarzenie o charakterze sportowym, artystycznym, rozrywkowym lub rekreacyjnym, zwrotowi podlega:
•     cena biletu – w przypadku biletu jednorazowego,
•     cena za niewykorzystaną liczbę pełnych dni – w przypadku biletów wielodniowych.
e.    Jeżeli ubezpieczenie obejmuje wyłącznie bilety podróży lub ich cena jest częścią umowy podróży, ale jest wskazana odrębnie w ramach umowy to zwrotowi podlega  cena niewykorzystanego biletu podróży. Jeśli bilet podróży obejmuje podróż tam 
i z powrotem, bez wskazania ceny biletu powrotnego to zwrotowi podlega połowa ceny biletu podróży.
 

W jaki sposób mam przeliczyć poniesione wydatki, jeśli zostały opłacone/poniesione w walucie obcej?

Jeśli organizując podróż, poniosłeś wydatki w walucie obcej, to kupując ubezpieczenie przelicz je na PLN po kursie walut obcych ustalonym przez NBP, który obowiązywał w dniu, w którym poniosłeś te koszty (zawarłeś umowę podróży).

Jaki termin mam uznać za zawarcie umowy podróży, jeśli zakupiłem wycieczkę, a 3 dni później dokonałem wpłaty zaliczki?

Za dzień zawarcia należy przyjąć pierwszy z dni, w którym podpisałeś lub potwierdziłeś elektronicznie zawarcie umowy podróży lub wpłaciłeś zaliczkę na poczet umowy podróży, albo opłaciłeś całość kwoty wynikającej z jej zawarcia. 

Jakie są pełne przyczyny odwołania podróży?
  1. Nagłe zachorowanie Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży, w tym wynikające z zaostrzenia choroby przewlekłej, które, zgodnie z pisemnymi zaleceniami lekarza prowadzącego leczenie nie rokuje wyzdrowienia przed datą rozpoczęcia podróży i uniemożliwia rozpoczęcie podróży albo ma miejsce w czasie podróży.
  2. Nagłe zachorowanie osoby bliskiej, w tym wynikające z zaostrzenia choroby przewlekłej, które powoduje natychmiastową hospitalizację i zgodnie z dokumentacją medyczną  nie rokuje wyzdrowienia przed datą rozpoczęcia podróży albo ma miejsce w czasie podróży.
  3. Nieszczęśliwy wypadek Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży, który  zgodnie z pisemnymi zaleceniami lekarza prowadzącego leczenie jest przeciwwskazaniem do odbycia podróży i nie rokuje wyzdrowienia przed datą rozpoczęcia podróży albo ma miejsce w czasie podróży.
  4. Nieszczęśliwy wypadek osoby bliskiej, którego skutkiem jest natychmiastowa hospitalizacja lub znaczne ograniczenie samodzielności ruchowej tj. brak możliwości poruszania się lub samoobsługi bez pomocy innych osób i zgodnie z dokumentacją medyczną nie rokuje wyzdrowienia przed datą rozpoczęcia podróży albo ma miejsce w czasie podróży.
  5. Przedwczesny poród Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży,  do którego dojdzie przed końcem 32 tygodnia ciąży.
  6. Wyznaczenie Ubezpieczonemu lub Współuczestnikowi podróży daty porodu przez lekarza prowadzącego, pod warunkiem, że data porodu przypadnie na czas podróży i nie była znana w momencie zawarcia umowy podróży ani  umowy ubezpieczenia.
  7. Śmierć Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży bez względu na przyczynę zgonu.
  8. Śmierć osoby bliskiej, która nastąpiła nie wcześniej niż w okresie 30 dni poprzedzających datę rozpoczęcia podróży albo w trakcie podróży, bez względu na przyczynę zgonu.
  9. Śmierć psa przewodnika Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży (posiadającego certyfikat potwierdzający status psa asystującego), która nastąpiła nie wcześniej niż w okresie 30 dni poprzedzających datę rozpoczęcia podróży.
  10. Szkoda w mieniu należącym do Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży powstała w wyniku zdarzenia losowego lub będąca następstwem kradzieży z włamaniem, która wystąpiła w okresie 10 dni poprzedzających datę rozpoczęcia podróży, albo w trakcie podróży, powodująca konieczność wykonania przez Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży czynności prawnych lub administracyjnych w miejscu stałego zamieszkania w RP lub jego osobistego stawiennictwa w celu zapobieżenia zwiększeniu rozmiaru szkody np. poprzez zabezpieczenia mienia.
  11. Uszkodzenie lub zniszczenie pojazdu należącego do Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży na skutek wypadku drogowego udokumentowanego przez policję, w którym brał udział Ubezpieczony lub Współuczestnik podróży,  powstałe w okresie do 10 dni przed rozpoczęciem podróży lub w okresie umowy podróży, powodujące konieczność wykonania przez Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży czynności prawnych lub administracyjnych.
  12. Kradzież pojazdu należącego do Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży, udokumentowana przez policję, powodująca konieczność wykonania przez Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży czynności prawnych lub administracyjnych w miejscu stałego zamieszkania w RP, pod warunkiem, że zdarzenie miało miejsce w okresie 10 dni poprzedzających datę rozpoczęcia podróży lub w okresie umowy podróży.
  13. Kradzież dokumentów Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży, niezbędnych do realizacji umowy podróży: paszportu, dowodu osobistego lub wizy, która jest udokumentowana przez policję, pod warunkiem, że kradzież miała miejsce w okresie 30 dni poprzedzających datę rozpoczęcia podróży wskazaną w umowie podróży.
  14. Wypowiedzenie przez pracodawcę umowy o pracę Ubezpieczonemu lub Współuczestnikowi podróży, zawartej na czas nieokreślony, pod warunkiem, że nie nastąpiło ono z przyczyn leżących po stronie Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży.
  15. Wyznaczenie Ubezpieczonemu lub Współuczestnikowi podróży daty rozpoczęcia pracy przez pracodawcę w okresie podróży, gdy Ubezpieczony lub Współuczestnik podróży w dniu zawarcia umowy ubezpieczenia był zarejestrowany w Urzędzie Pracy jako osoba bezrobotna.
  16. Wystąpienie w miejscu zakwaterowania podczas podróży za granicą lub w RP, wskazanym w umowie podróży, zdarzeń losowych powodujących konieczność ewakuacji zarządzonej przez lokalne władze bądź służby ratownicze, które uniemożliwiają kontynuowanie pobytu Ubezpieczonego i skutkują wcześniejszym powrotem z rozpoczętej podróży do miejsca zamieszkania w RP.
  17. Otrzymanie przez Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży wezwania do sądu lub organu administracji publicznej albo wojskowej w sytuacji, gdy ich stawiennictwo jest obowiązkowe, a wyznaczony termin przypada na czas podróży i jest potwierdzony na piśmie. 
  18. Otrzymanie przez Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży wezwania do sądu w sprawie rozwodu lub separacji, jeśli jej data przypada na czas podróży i jest potwierdzona na piśmie.
Zobacz więcej Zwiń

Przydatne dokumenty

Porady

Para w pociągu
Kiedy warto kupić ubezpieczenie kosztów odwołania podróży - porady dla podróżników.

Planujesz kosztowną podróż i obawiasz się o utratę pieniędzy, jeśli nie będziesz mógł z niej skorzystać? Złapałeś świetną cenę na bilety lotnicze i chcesz się udać w podróż marzeń, ale co jeśli…

Rodzina na lotnisku
Ubezpieczenie rezygnacji z podróży - dlaczego warto?

Planujesz wyjazd na wakacje lub podróż dookoła świata? Jesteś miłośnikiem ofert first minute czy last minute, a może zawsze sam organizujesz wyjazd? Czasem nawet najlepiej zaplanowany wyjazd musisz…