W Polsce sezon burzowy trwa od kwietnia do września, a aż 70% wyładowań atmosferycznych występuje w okresie wakacyjnym. Od kilku lat wyładowania atmosferyczne uległy znacznej intensyfikacji co sprawia, że liczba wyrządzonych przez nie szkód regularnie wzrasta. Gwałtowne zmiany pogody częściej występują na południu Polski, o czym dotkliwie przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy województwa małopolskiego i podkarpackiego.

Ze względu na intensywne burze i ulewy przygotowaliśmy nasz zespół na zdecydowanie większą liczbę zgłoszeń niż standardowo. Ostatnie wydarzenia na południu Polski, a w szczególności w Małopolsce i na Podkarpaciu spowodowały, że liczba zgłaszanych szkód wzrosła 3-krotnie. Dlatego też wprowadziliśmy szereg uproszczeń i działań z naszej strony, które mają na celu nieść realną pomoc poszkodowanym. Przede wszystkim zweryfikowaliśmy liczbę aktywnych polis w miejscowościach najbardziej dotkniętych podtopieniami. W przypadku województwa podkarpackiego były to miejscowości Kańczuga, Trzcinica i Jasło. Następnie nasi konsultanci telefonicznie kontaktowali się z Klientami Warty z miejscowości, które najbardziej odczuły skutki burz i ulew. Celem tych rozmów było sprawdzenie czy doznali szkody i czy potrzebują naszej pomocy. Na kilkaset przeprowadzonych do tej pory rozmów z Klientami z województwa podkarpackiego, w 6 proc. przypadków odpowiedzi były twierdzące. W takiej sytuacji nasz konsultant od razu przyjmował zgłoszenie szkody, tak aby przyspieszyć proces jej likwidacji. – mówi Agnieszka Choma z Departamentu Strategii Likwidacji Szkód w Warcie

Naszym Klientom proponujemy także zdalne oględziny uszkodzonego mienia. Do miejsc z największą liczbą zdarzeń oddelegowaliśmy dodatkowych rzeczoznawców oraz na bieżąco monitorujemy sytuację. Ponadto w miejscowości Jasło uruchomiliśmy mobilne centrum pomocy, w którym Klienci mogli uzyskać informacje o zasadach likwidacji szkód powodziowych, zgłosić szkodę i uzyskać aktualną informację o szkodzie już zgłoszonej. – dodaje Agnieszka Choma.
 

Szybka pomoc dzięki technologii

W chwili obecnej osobom poszkodowanym przez żywioł zależy przede wszystkim na szybkim kontakcie i wypłacie odszkodowania. W związku z tym w wielu przypadkach likwidacja szkody opiera się tylko na podstawie rozmowy telefonicznej i zdjęć. Znaczną część szkód likwidujemy w trybach uproszczonych. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu specjalistycznych programów do wyceny szkód powstałych w budynkach i mieszkaniach. Pozwalają one ocenić zdarzenie i rozmiar zniszczeń na podstawie dokładnych informacji udzielanych przez osobę poszkodowaną. Opiekun Klienta może poprosić o dosłanie zdjęć lub skorzystać ze zdalnych oględziny za pomocą wideorozmowy z Klientem, dzięki czemu na miejsce nie musimy wysyłać rzeczoznawców.

Takie rozwiązania sprawiają, że wyliczenie strat odbywa się znacznie szybciej, a wypłata odszkodowania jest realizowana w przeciągu kilku dni. Dzięki temu nasi Klienci mogą szybciej rozpocząć sprzątanie i naprawę uszkodzeń, wystarczy jedynie, że przed rozpoczęciem prac wykonają zdjęcia miejsca zdarzenia oraz zniszczeń, np. telefonem komórkowym i zachowają uszkodzone elementy do czasu kontaktu pracownika Warty. Wszystko po to, aby skutki zniszczeń usunąć najszybciej, jak to jest możliwe. – dodaje Agnieszka Choma.
 

Wiele możliwości kontaktu

Należy również pamiętać, że najważniejszy w przypadku wystąpienia szkody jest czas. Warta wykorzystując najnowsze dostępne technologie udostępnia swoim Klientom wiele kanałów za pomocą, których Klienci mogą zgłaszać szkody i uzyskać informacje o jej przebiegu. Aby proces przeszedł możliwie najsprawniej, należy:

  1. Zgłosić szkodę w Warcie poprzez jeden z dostępnych kanałów:
    • ​​​​​formularz na stronie WWW warta.pl,
    • Facebook Messenger, dostępny przez fanpage Warty,
    • infolinię Warty.
  2. Wykonać zdjęcia miejsca zdarzenia oraz zniszczeń (np. telefonem komórkowym).
  3. Następnie rozpocząć sprzątanie i zabezpieczenie mienia bez oczekiwania na rzeczoznawcę.
  4. Zrobić spis uszkodzonych przedmiotów i urządzeń podając ich rodzaj, ilość, model i markę.
  5. Zachować, w miarę możliwości, uszkodzone elementy do czasu kontaktu pracownika Warty.
  6. Po zgłoszeniu szkody najszybszą formą kontaktu z Opiekunem Klienta jest aplikacja mobilna – Warta Mobile.

Wszystkich naszych Klientów, którzy mają już zgłoszoną szkodę zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą naszej aplikacji Warta Mobile. Dzięki temu mogą oni szybko i bezpośrednio kontaktować się z osobą zajmującą się ich sprawą, przesyłać dokumenty i zdjęcia oraz sprawdzać postęp likwidacji szkody. To najszybszy i najprostszy sposób na bieżące śledzenie co się dzieję w ich sprawie. ­­– dodaje Agnieszka Choma.