Zwrot składki
Najczęściej zadawane pytania
Jeśli umowa ubezpieczenia domu, mieszkania, gospodarstwa rolnego, ubezpieczenia turystycznego czy osobowego zostanie rozwiązana, możesz otrzymać zwrot składki za niewykorzystany okres ochrony. W tym celu możesz skorzystać z dedykowanych formularzy uzupełniając niezbędne dane i załączając wymagane dokumenty.
Jak to zrobić?
Wypełnij formularz i dołącz skany lub zrób wyraźną fotografię dokumentów:
- potwierdzenia sprzedaży nieruchomości lub pojazdu
- wcześniejszego powrotu z wakacji
- odstąpienia od umowy zgodnie z warunkami określonymi w umowie ubezpieczenia
Zwrot powinieneś dostać w ciągu 14 dni od otrzymania Twojej dyspozycji przez Wartę – pamiętaj, że droga elektroniczna będzie najszybsza.
W celu realizacji przeksięgowania składek pomiędzy polisami wystarczy, że wypełnisz formularz oraz załączysz skan lub zdjęcie dokumentu zawierającego:
Imię i nazwisko/nazwa Ubezpieczającego
- Seria i numer polisy źródłowej
- PESEL/REGON z polisy źródłowej
- Kwota przeksięgowania
- Seria i numer polisy docelowej
- Imię i nazwisko/ nazwa Ubezpieczającego (z polisy docelowej)
- Czytelny podpis Ubezpieczającego
Możesz skorzystać z gotowego wzoru dokumentu lub w przypadku braku możliwości - przygotować taki dokument samodzielnie.
W celu rezygnacji z wniosku i zwrotu wpłaconej składki wystarczy, że wypełnisz formularz oraz załączysz skan lub zdjęcie dokumentu zawierającego:
- Imię i nazwisko/nazwa Ubezpieczającego
- PESEL/REGON
- Seria i numer polisy
- Kwota do zwrotu
- Numer konta bankowego
- Właściciel konta bankowego
- Czytelny podpis Ubezpieczającego
Możesz skorzystać z gotowego wzoru dokumentu lub w przypadku braku możliwości - przygotować taki dokument samodzielnie.