Obecność Warty w zestawieniu Superbrands nie może zaskakiwać. To marka, która przez wiele lat swojej działalności stała się dla Klientów synonimem wysokiej jakości oferty, przyjazności i bliskości – mówi Bogusława Potacka, dyrektor departamentu Marketingu i PR w Warcie.

Przypomina, że marka Warta jest obecna na polskim rynku od 1920 r. W październiku 2012 roku firma przeprowadziła rebranding (dopiero drugi w długiej historii spółki), w związku z finalizacją przejęcia spółki przez nowych udziałowców: Grupę Talanx oraz Meiji Yasuda. Unowocześniono logotyp, nawiązując w jego kreacji do wizualizacji Grupy Talanx. Nie zmieniła się oczywiście nazwa.

Tak długie działanie spółki pod niezmienioną marką to dziś rzadkość i przywilej. To przede wszystkim wiernym Klientom marka Warta zawdzięcza swoją silną pozycję na wymagającym i konkurencyjnym polskim rynku – podkreśla Bogusława Potacka.

Wyróżnienie jest tym bardziej cenne, że tegoroczni laureaci Superbrands zostali wybrani w oparciu o ostrzejsze niż w poprzednich latach kryteria. Spośród niemal dwóch tysięcy marek wytypowanych do oceny, certyfikat otrzymało zaledwie 17 proc. z nich. Ocena była przeprowadzana zarówno przez Klientów (w ramach  badania konsumenckiego na próbie 15 tys. respondentów), jak i ekspertów zasiadających w Radzie Marek.

Marki, które zdobyły prawo do posługiwania się Superbrands 2013, odznaczają się następującymi cechami:

  • silną obecnością na polskim rynku mierzoną wysoką znajomością marki
  • produktami i usługami wysokiej jakości polecanymi przez konsumentów
  • silnym wizerunkiem – w ocenie Rady Marek.