Mój bagaż został zniszczony/zniknął. Co mam robić?

Gdy tylko się zorientujesz, że bagaż został zniszczony lub zaginął, od razu skontaktuj się z Centrum Alarmowym Warty i zgłoś zdarzenie. Zadzwoń pod numer:

  • 801 311 311 (na terytorium RP),
  • +48 601 311 311 (jeśli dzwonisz z zagranicy).

Pracownik Centrum powie Ci, co dalej robić i jakie dokumenty uzyskać, żeby szybko dostać pełne odszkodowanie. Postępowanie po szkodzie będzie się różnić w zależności od rodzaju zdarzenia.

 

Mój bagaż zaginął podczas kradzieży z włamaniem/rabunku

Niezwłocznie powiadom o zdarzeniu policję oraz obsługę miejsca, w którym dokonano kradzieży (np. hotelu, autokaru, parkingu, przechowalni bagażu). Poproś funkcjonariuszy i obsługę o pisemne potwierdzenie zgłoszenia z wyszczególnieniem utraconych przedmiotów.

 

Mój bagaż zaginął w czasie przewozu

Natychmiast zgłoś zaginięcie bagażu do przewoźnika (np. u obsługi lotniska czy kierownika pociągu) i uzyskaj pisemne potwierdzenie zgłoszenia z wyszczególnieniem utraconych przedmiotów.

 

Mój sprzęt został uszkodzony/zniszczony

Zachowaj uszkodzone przedmioty, żeby później okazać je do oględzin naszemu przedstawicielowi. Jeśli sprzęt nadaje się do naprawy, po powrocie z podróży oddaj go do serwisu – koniecznie zabierz rachunek i dowód wpłaty.

Pamiętaj, że pokrywamy tylko koszty naprawy sprzętów w Polsce.

 

Czekam na mój bagaż już ponad 5 godzin

Poproś przewoźnika o wystawienie potwierdzenia opóźnienia oraz informację o momencie dostarczenia bagażu. Jeżeli musisz zrobić zakupy, zbierz faktury za kupione przedmioty niezbędne do osobistego użytku (np. kosmetyki, ubrania).

 

Pamiętaj, że odszkodowanie możemy wypłacić maksymalnie do wysokości, którą określa wybrana przez Ciebie przy zawieraniu umowy suma ubezpieczenia.