Niemal ¼ (22,2 proc.) respondentów przepytanych w ramach projektu Konsumencki Lider Jakości wskazało produkty Warty w kategorii ubezpieczenia turystyczne za najlepsze na rynku. To najlepszy wynik wśród zakładów ubezpieczeń dzięki czemu Warta otrzymała złoty medal w tej kategorii. Drugi wynik w badaniu wyniósł 16,1 proc., a trzeci 15,6 proc.

Nagrodzony produkt Warty to kompleksowa oferta ubezpieczenia. Podstawą pakietu jest niezbędny zakres ochrony, do którego m.in. zaliczono koszty leczenia nawet do 800 tys. zł, czy wypłatę świadczeń w razie trwałego uszkodzenia ciała lub rozstroju zdrowia. Ważną częścią polisy są również usługi assistance, w tym na przykład pomoc w umówieniu wizyty u lekarza, nielimitowane pokrycie kosztów transportu medycznego, pomoc prawna.

Podstawową ochronę można uzupełnić o  opcje indywidualnie dopasowywane do potrzeb konkretnego Klienta. W zbliżającym się sezonie zimowym przydatne będzie  ubezpieczenie dla narciarzy, uwzględniające amatorskie uprawianie sportów, ochronę sprzętu narciarskiego, a nawet wypłatę odszkodowania za brak śniegu na stoku. Lecąc do egzotycznych krajów możemy natomiast zapewnić sobie, oprócz pokrycia kosztów leczenia i  transportu z zagranicy w razie wypadku czy poważnej choroby, także opiekę nad dziećmi w przypadku hospitalizacji, czy też pomoc, gdy zginą nam dokumenty.

Ważną częścią ubezpieczenia jest także komfortowa i szybka likwidacja szkód. Rewolucją na rynku jest udostępniona Klientom aplikacja do mobilnej likwidacji szkód. Dzięki niej Klienci Warty mają znacznie większy wpływ i kontrolę nad całym procesem. Nie muszą już szukać informacji o swojej szkodzie na infolinii lub u agentów. Na bieżąco mogą sprawdzić w swoim smartfonie co się dzieje w ich sprawie. Mogą też szybko kontaktować się z przedstawicielem firmy za pomocą komunikatora.

Konsumencki Lider Jakości to kolejna nagroda przyznana Warcie w oparciu o badanie opinii Klientów. Wagę tego projektu podnosi liczba osób, która w nim wzięła udział. Na przestrzeni trzech edycji liczebność próby zmieniła się z 1692 do 11571 respondentów w tegorocznych badaniach. W badaniach terenowych, gdzie firma badawcza ma bezpośredni kontakt z respondentami, uczestniczy regularnie 900 respondentów. W tym roku Klienci docenili również ubezpieczenie mieszkania w ramach projektu Dobry Produkt 2016 oraz ubezpieczenie na życie i  komunikacyjne (Laur Konsumenta 2016).