Planujesz podróż? Nie zapomnij o ubezpieczeniu kosztów odwołania lub przerwania podróży
Co zyskujesz
Dla kogo jest ubezpieczenie kosztów odwołania podróży?
- Dla osób samodzielnie planujących wyjazd
Gdy samodzielnie organizujesz swój wyjazd i chcesz odzyskać pieniądze, jeśli nagle okaże się, że nie możesz w nim uczestniczyć. - Dla osób kupujących zorganizowaną wycieczkę w biurze podróży
Jeśli wyjeżdżasz z biurem podróży i w razie nieskorzystania z zakupionej wycieczki chcesz odzyskać poniesione koszty. - Dla rodzin
Gdy wyjeżdżasz z dziećmi lub rodzicami i obawiasz się utraty pieniędzy, jeśli ktoś z bliskich zachoruje – np. pogorszy się stan zdrowia mamy chorującej przewlekle albo dziecko ulegnie wypadkowi i wyjazd okaże się niemożliwy. - Dla osób indywidualnych
Jeśli planujesz wyjazd z grupą znajomych i wynajmujecie wspólnie dom nad Adriatykiem, ale z jakiegoś powodu nie będzie możliwy Twój udział – oddamy Ci pieniądze. - Dla osób kupujących wycieczki z dużym, nawet wielomiesięcznym wyprzedzeniem
Na 30 dni przed wyjazdem możesz ubezpieczyć wycieczkę, bilet, nocleg, nawet zostały kupione wiele miesięcy wcześniej. - Dla osób kupujących wycieczki last minute
Jeśli masz kupiony wyjazd w opcji last minute, lub zarezerwowany nocleg, bilet np. na tydzień przed wyjazdem – możesz ubezpieczyć je tego samego dnia. - Dla rodziców wysyłających dzieci na zielone szkoły, obozy, kolonie
Jeśli ponosisz koszty wypoczynku swojego dziecka czy zielonej szkoły, ale wyjazd nie dojdzie do skutku, możesz odzyskać pieniądze jeśli Twoje dziecko z niego nie skorzysta np. z powodu nagłego zachorowania lub wypadku.
Co obejmuje ubezpieczenie kosztów odwołania podróży - przykłady
Czego nie obejmuje ubezpieczenie kosztów odwołania podróży– przykłady
Pełną listę zdarzeń i okoliczności, których nie obejmuje ochrona, znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Ubezpiecz się zdalnie
Najczęściej zadawane pytania o ubezpieczenie kosztów odwołania podróży
Najlepiej kupić ubezpieczenie w dniu zawarcia umowy podróży. Potrzebujesz czasu do namysłu? Masz go tym więcej, im więcej czasu pozostało do rozpoczęcia Twojej podróży.
Sprawdź, jak to działa:
Od dnia 12 października 2024 roku wprowadzona została Klauzula do OWU Kosztów Odwołania Podróży zmieniająca zapisy § 8 ust. 4 w następujący sposób:
Czas do wyjazdu | Termin zawarcia umowy ubezpieczenia | |
---|---|---|
31 lub więcej dni | od dnia zawarcia umowy podróży do 30 dnia przed dniem jej rozpoczęcia | |
od 30 dni do 8 dnia | w dniu zawarcia umowy podróży oraz w kolejnym dniu | |
od 7 dni do 1 dnia | w dniu zawarcia umowy podróży | |
dzień wyjazdu | za późno na zakup ubezpieczenia |
Jeśli samodzielnie organizujesz swój wyjazd to każde z zakupionych przed wyjazdem świadczeń możesz ubezpieczyć.
Na jednej polisie ubezpieczasz wszystkie świadczenia, również te zakupione w różnych terminach (zgodnie z terminami wskazanymi w tabeli powyżej). W takiej sytuacji jako datę zakupu, w kalkulatorze podjesz datę zakupu pierwszego z ubezpieczanych świadczeń. Pamiętaj, że łącza wartość ubezpieczanych świadczeń nie może być wyższa niż 40 000 zł na jedna osobę.
Możesz ubezpieczyć tylko te świadczenia, które zakupiłeś przed wyjazdem.
Jeśli zakupiłeś świadczenia związane z podróżą, np. bilety lotnicze, wycieczkę itp., 1,5 roku wcześniej (548 lub 549 dni w roku przestępnych), możesz je ubezpieczyć w ramach ubezpieczenia Kosztów Odwołania Podróży.
W takiej sytuacji możesz ubezpieczyć swoją rezerwację, ponieważ jesteś zobowiązany do jej opłacenia, a jeśli nie pojawisz się w hotelu kwota zostanie pobrana z Twojego konta (co będziesz musiał udokumentować). Jako datę zakupu podaj datę rezerwacji, a jako wartość – koszt, który jesteś zobowiązany ponieść. Koszt w walucie przelicz na PLN po dacie z dnia rezerwacji.
Nieważne, czy wolisz wyjazdy za granicę czy po Polsce ani czy wyjazd jest organizowany przez biuro podróży, czy samodzielnie przez Ciebie.
W Warcie możesz ubezpieczyć:
- wycieczkę z biurem podróży,
- rezerwację noclegu i zakup biletu lotniczego, promowego, autokarowego lub kolejowego,
- udział w rejsie, konferencji, szkoleniu, kursie, warsztatach,
- wynajem jachtu, samochodu osobowego, kampera lub przyczepy kempingowej,
- zakup biletu na mecz, koncert lub inne wydarzenie sportowe, artystyczne lub rozrywkowe.
Nie zwracamy kosztów:
- zmiany terminu, przerwania lub anulowania podróży przez organizatora,
- opłaty manipulacyjnej, którą ustala organizator podróży,
- związanych z upadłością lub niedotrzymaniem zobowiązań przez organizatora podróży,
- niewykorzystanego świadczenia jeśli Ubezpieczony lub Współuczestnik podróży nie zostanie wpuszczony na pokład samolotu (lub innego środka transportu) albo na teren wydarzenia np. z powodu niestosownego zachowania lub nadużycia alkoholu,
- nie zwrócimy Ci kosztów utraconej lub przerwanej podróży jeśli zawierając umowę ubezpieczenia podałeś nieprawdziwe informacje w tym np. dotyczące daty kiedy zakupiłeś podróż,
- Możemy ograniczyć (zmniejszyć) wartość wypłaty jeśli nie zgłosisz swojej rezygnacji do organizatora w ciągu 3 dni od dnia zaistnienia zdarzenia uniemożliwiającego Twój wyjazd i będzie to miało wpływ na kwotę zwrotu, jaka możesz od niego otrzymać.
Tak, w ramach ubezpieczenia Koszty Odwołania Podróży można ubezpieczyć zarówno świadczenia związane z wyjazdem za granicę jak i po Polsce.
Umowę ubezpieczenia może zawrzeć zarówno osoba fizyczna na stałe zamieszkująca w Polsce jak i firma posiadająca w Polsce swoją siedzibę.
Tak, cudzoziemiec niepodsiadający numeru PESEL może zakupić ubezpieczenie, pod warunkiem, że na stałe mieszka w Polsce.
Nie, jako przedsiębiorca organizujący imprezy turystyczne nie możesz być Ubezpieczającym w umowie zawartej na rzecz Twoich klientów.
Nie, te zdarzenia są wyłączone z ochrony. Jeśli wykupiłeś imprezę turystyczną w biurze podróży, możesz ubiegać się o zwrot z Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. O tym, jak to zrobić i czym jest TFG dowiesz się z naszego artykułu: Turystyczny Fundusz Gwarancyjny – jak może pomóc podczas bankructwa biura podróży.
W takiej sytuacji należy niezwłocznie pisemnie poinformować o tym organizatora podróży oraz złożyć do niego roszczenie o zwrot zapłaconych pieniędzy za świadczenia, z których Ubezpieczony nie skorzysta – najpóźniej w terminie 3 dni od daty wystąpienia przyczyny (w razie przeszkód – niezwłocznie po ich ustaniu).
Następnie trzeba powiadomić Centrum Obsługi Klienta WARTY (zawiadomienie / złożenie roszczenia) w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia przyczyny (w razie przeszkód – niezwłocznie po ich ustaniu).
Do zgłoszenia trzeba załączyć dokumenty niezbędne do ustalenia odpowiedzialności WARTY wskazane w OWU.
Jeśli nie wywiążesz się z tych obowiązków możemy odmówić wypłaty odszkodowania lub je odpowiednio zmniejszyć, o ile miało to wpływ na ustalenie okoliczności zdarzenia, odpowiedzialności WARTY, lub też rozmiarów szkody.
Przerwanie podróży może nastąpić z przyczyn wskazanych w OWU, jeśli ich zaistnienie spowodowało konieczność wcześniejszego powrotu do domu uczestników wyjazdu. Za przerwanie podróży uznajemy także hospitalizację Ubezpieczonego.
Jeśli organizując podróż, poniosłeś wydatki w walucie obcej, to kupując ubezpieczenie przelicz je na PLN po kursie walut obcych ustalonym przez NBP, który obowiązywał w dniu, w którym poniosłeś te koszty (zawarłeś umowę podróży).
Za dzień zawarcia należy przyjąć pierwszy z dni, w którym podpisałeś lub potwierdziłeś elektronicznie zawarcie umowy podróży lub wpłaciłeś zaliczkę na poczet umowy podróży, albo opłaciłeś całość kwoty wynikającej z jej zawarcia.
Przydatne dokumenty
Załatw sprawę zdalnie
Materiał marketingowy