Samochód

Jak kontaktować się z infolinią Warty?

Chcesz zapytać o swoją polisę lub zgłosić roszczenie? A może zależy Ci, aby kupić ubezpieczenie u naszego Doradcy? Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, jakie informacje uzyskasz na infolinii i co możesz z jej pomocą załatwić.

 

 

Kobieta z laptopem szuka informacji, jak skontaktować się infolinią Warty

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak zazwyczaj działają infolinie firm ubezpieczeniowych?
  • Na czym polega weryfikacja rozmówcy?
  • Jakie informacje o polisie można otrzymać na infolinii?
  • Jak zgłosić roszczenie podczas rozmowy telefonicznej?
  • Warta infolinia – szkody to nie wszystko

Jak zazwyczaj działają infolinie firm ubezpieczeniowych?

Kontakt telefoniczny z ubezpieczycielem to bardzo popularny sposób na szybkie załatwienie najważniejszych spraw związanych z polisami. Za pomocą infolinii można:

  • uzyskać informacje o posiadanej polisie,
  • poznać ofertę ubezpieczeń dostępną w danej firmie,
  • kupić nowe ubezpieczenie,
  • zgłosić roszczenie oraz poznać status swoich spraw.

 

Zazwyczaj, po wybraniu numeru na infolinię możesz usłyszeć powitanie i tym samym potwierdzenie, że trafiłeś tam, gdzie chciałeś. Następnie usłyszysz komunikat o dostępnych rodzajach informacji, jakie możesz uzyskać. Z reguły jest to zorganizowane w ten sposób, że aby połączyć się z konsultantem, który udzieli potrzebnych informacji, powinieneś wybrać na klawiaturze telefonu określony numer.

 

Infolinia Warty – dla obecnych lub nowych klientów

W przypadku Warty kontakt z infolinią jest bardzo prosty. Firma dysponuje dwoma numerami telefonu na infolinię. Do czego służy każdy z nich?

  • 502 308 308 – infolinia obsługa – najlepsza do obsługi posiadanej polisy i zgłaszania szkód,
  • 501 276 275 – infolinia sprzedażowa – najlepsza do zakupu nowego ubezpieczenia.

Na czym polega weryfikacja rozmówcy?

Bardzo ważnym elementem podczas rozmowy telefonicznej jest weryfikacja tożsamości przez konsultanta. Najczęściej do ubezpieczyciela dzwoni się w określonej sprawie związanej z posiadaną polisą lub zakupem nowego ubezpieczenia. Nie sposób więc udzielić dokładnej i prawidłowej informacji o polisie bądź stworzyć nową umowę bez upewnienia się, że kontakt nastąpił ze strony właściwej osoby. Wszelkie informacje związane z polisami, ich zakresem czy osobami na nich występujących są chronione tajemnicą ubezpieczeniową. Szczególną ochroną są objęte informacje związane z polisami na życie, ponieważ dotyczą stanu zdrowia osoby ubezpieczonej, przebytych lub leczonych schorzeń oraz osób wyznaczonych jako uposażeni w przypadku śmierci osoby ubezpieczonej. Tylko po przeprowadzonej weryfikacji tożsamości podczas rozmowy telefonicznej uzyskasz pełne informacje będące w zakresie kompetencji Doradcy. Do weryfikacji najczęściej stosowane są takie informacje jak imię i nazwisko wraz z numerem PESEL. Znacznie rzadziej do weryfikacji będzie potrzebny adres korespondencyjny lub seria i numer dowodu osobistego.                                                                                      

Jakie informacje o polisie można otrzymać na infolinii?

Podczas kontaktu z infolinią możesz uzyskać wszelkie informacje o swojej polisie. Doradcy najczęściej odpowiadają na pytania o zakres ochrony ubezpieczenia. Nawet gdy polisa została zawarta niedawno, to spora część klientów potrzebuje potwierdzenia jej zakresu. Dotyczy to zarówno polis majątkowych, komunikacyjnych, jak i polis na życie. 

 

Warta – kontakt z infolinią przy polisach mieszkaniowych

Przy ubezpieczeniach mieszkania i domu dość często pojawiają się pytania związane z pakietem Assistance oraz pytania związane z doprecyzowaniem, jakie przedmioty oraz w jakim zakresie podlegają ochronie.

 

Warta – infolinia a polisy komunikacyjne

Należy pamiętać, że ubezpieczenie OC na pojazd jest obowiązkowa dla każdego posiadacza pojazdu mechanicznego. W przypadku polis komunikacyjnych klienci często pytają więc o kontynuację polisy pod koniec okresu jej obowiązywania oraz dodatkowe ubezpieczenia, np. Autocasco czy Assistance.

 

Warta – infolinia dla klientów z ubezpieczeniem na życie i zdrowie

W zakresie polis na życie najczęściej pojawiają się pytania o poszczególne ryzyka ubezpieczeniowe. Polisy na życie są polisami dobrowolnymi, więc przy ich zawieraniu samodzielnie ustalasz warunki oraz wysokość składki. Jeśli przebywałeś w szpitalu lub uległeś wypadkowi (a masz wykupione odpowiednie ubezpieczenie), wtedy możemy złożyć roszczenie ze swojej polisy na życie.

 

 

Niezależnie od rodzaju ubezpieczenia konsultanci na infolinii otrzymują pytania dotyczące płatności. Zdecydowana większość polis jest opłacana składkami podzielonymi na raty. Ewentualnie składka może być miesięczna albo kwartalna. Pytania o płatności dotyczą wysokości składki, terminu jej uiszczenia oraz numeru rachunku do wpłaty.

Jak zgłosić roszczenie podczas rozmowy telefonicznej?

Podczas rozmowy z infolinią można zgłosić w zasadzie każdy rodzaj szkody związanej z posiadanym mieniem. Podobnie jest z wnioskami świadczeniowymi do polis na życie. Jedynie wykup środków z polis inwestycyjnych na życie wymaga formy papierowej, czyli wypełnionego i podpisanego przez Ciebie wniosku, a co za tym idzie wysłania wniosku o wykup pocztą tradycyjną lub w postaci skanu na adres mailowy.

Jeśli chcesz zgłosić roszczenie podczas rozmowy z infolinią, powinieneś nieco się do tego przygotować. Przede wszystkim należy zgromadzić potrzebne do zgłoszenia informacje. 

Przy szkodach komunikacyjnych bardzo przydają się dokumenty takie jak:

  • notatka policyjna po kolizji,
  • oświadczenie sprawcy,
  • dowód rejestracyjny Twojego pojazdu,
  • Twój dowód osobisty.

Dla szkód związanych z domem lub mieszkaniem powinieneś ustalić, jeśli tylko jest to możliwe, jak najwięcej szczegółów związanych z uszkodzonym mieniem. Możesz to później przedstawić do opisu szkody.

Przy roszczeniach z polis na życie decydujące znaczenie ma dokumentacja medyczna związana z tym, co Cię spotkało. Niezbędne do rozpatrzenia wniosku świadczeniowego są dokumenty wydawane przez szpital po pobycie w nim, bez względu na czas hospitalizacji. Sytuacja wygląda podobnie, jeżeli w wyniku wypadku, chcesz zgłosić trwały uszczerbek na zdrowiu, a pomoc została Ci udzielona na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym lub w ambulatorium.

Już na etapie zgłoszenia roszczenia możesz przyspieszyć ewentualną wypłatę pieniędzy, podając numer rachunku do wypłaty. Po potwierdzeniu roszczenia otrzymasz środki na swój rachunek w zasadzie najpóźniej w ciągu jednego dnia roboczego od wypłaty przez firmę ubezpieczeniową.

Warta infolinia – szkody to nie wszystko

Infolinia Warty służy nie tylko do zgłaszania szkód czy uzyskania informacji o swojej polisie. Dzięki rozmowie z doświadczonym Doradcą, bez wychodzenia z domu, możesz omówić szczegóły oferty i zawrzeć polisę zdalnie.​ Co ważne, po opłaceniu polisy, potrzebne dokumenty otrzymasz pocztą lub na swój adres e-mail. Konsultanci są dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–20:00 oraz w soboty od 8:00 do 16:00.

Taka forma kontaktu to dobre rozwiązanie dla osób, które cenią sobie wygodę i oszczędność czasu – wystarczy jeden telefon, aby uzyskać ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Jeśli jednak wolisz działać samodzielnie, możesz skorzystać z zakupu polisy przez naszą stronę internetową. Za pomocą np. kalkulatora OC, kalkulatora mieszkaniowego, czy kalkulatora turystycznego obliczysz składkę w kilka chwil i kupisz interesujące Cię ubezpieczenie. 

Jak oceniasz artykuł?
Ładowanie...
Kup online polisę OC/AC
PLs
To pole jest wymagane. Uzupełnij je.
Minimalna liczba znaków to 4.
Numer rejestracyjny jest błędny. Sprawdź numer rejestracyjny w dowodzie rejestracyjnym (pkt. A).
To pole jest wymagane. Uzupełnij je.

Polecane porady

Zobacz wszystkie porady