Jak Warta ocenia rozmiary szkody przez telefon?
Coraz częściej zaskakujemy klientów informacją, że mogą otrzymać odszkodowanie tylko na podstawie rozmowy telefonicznej. Dobrze to widać na filmie, który wyjaśnia całą procedurę. (kliknij, żeby obejrzeć)
Jest to możliwe w większości rodzajów ubezpieczeń, a w szczególności komunikacyjnych, mieszkaniowych, osobowych (NNW czy turystyczne), a nawet mienia firm. Wiele osób jest zdziwionych taką możliwością i szybkością wypłaty odszkodowania, które trafia na ich konto bankowe. Ale chętnie z tej możliwości korzystają.
Jest to możliwe dzięki temu likwidatorzy wykorzystują do oceny rozmiarów szkody zgłaszanej przez telefon, specjalistyczne programy do oceny kosztów naprawy samochodu czy usunięcia uszkodzeń w mieszkaniu (np. Carwert firmy Eurotax, czy Norma Pro) – dokładnie takie same z których korzystają rzeczoznawcy. Dzięki temu mogą ocenić rozmiary szkody na podstawie dokładnych ustnych informacji udzielanych przez klienta. Jeśli z jakiś powodów nie jest to możliwe, likwidator może poprosić o dosłanie zdjęć. Wtedy również nie musimy na miejsce wysyłać rzeczoznawcy.
Alternatywą dla wysyłania rzeczoznawcy mogą być też dokonanie oględzin przez likwidatora. To możliwe, dzięki specjalnej aplikacji na smartfony. Pozwala ona likwidatorom oglądać zniszczenia za pośrednictwem smartfona klienta. Jeśli wyraża on zgodę na taką formę oględzin, otrzymuje sms z linkiem ułatwiającym pobranie aplikacji. Następnie likwidator dzwoni do klienta i za pośrednictwem aplikacji ogląda uszkodzenia na swoim monitorze. Robi też zdjęcia, które zapisywane są w elektronicznej teczce szkodowej w systemie Warty. Po dokonaniu wyliczeń proponuje zakończenie sprawy i wypłaca odszkodowania bez zbędnych formalności. (Zobacz film, pokazujący jak wyglądają takie oględziny on-line).
Nie oznacza to jednak, że wystarczy do nas zadzwonić i zgłosić szkodę, której nie było lub w rzeczywistości była mniejsza, a my wypłacimy odszkodowanie. Z ewentualnymi nadużyciami rodzimy sobie na kilka sposobów.
- Po pierwsze: osoby, które obsługują zgłoszenia szkód mają odpowiednie przygotowanie i doświadczenia, żeby móc wyłowić zgłoszenia, które budzą wątpliwości.
- Po drugie: wspiera je też system informatyczny, który po analizie zebranych danych w trakcie zgłoszenia szkody sugeruje czy dane zgłoszenie można skierować na szybką ścieżkę. Dlatego też nie stosujemy sztywnych limitów kwotowych, do których szkoda może być likwidowana na telefon. Zawsze decyduje o tym likwidator po przyjęciu zgłoszenia.
- Po trzecie: wyrywkowo weryfikujemy szkody zakwalifikowane do uproszczonej ścieżki likwidacji szkód, sprawdzając, np. rozmiary uszkodzeń czy w ogóle sam fakt ich zaistnienia.
Ważne! Jeśli zgłoszenie było niezgodne z prawdą, korzystamy z możliwości zgłoszenia próby wyłudzenia do prokuratury.
Zobacz filmy:
Klient Warty rozbił moje auto
Potrzebne informacje - zgłoszenie telefoniczne
Handlowy ubytek wartości pojazdu
Potrzebne dokumenty
Kiedy umowa OC może zostać rozwiązana lub ulega rozwiązaniu?
- - z upływem okresu, na który została zawarta;
- - z chwilą wyrejestrowania pojazdu mechanicznego;
- - z dniem odstąpienia od umowy (każdej ze stron) w przypadku, gdy umowa została zawarta przed rejestracją pojazdu i pojazd nie został zarejestrowany w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy;
- - z dniem wypowiedzenia umowy przez posiadacza pojazdu, na którego przeszło lub zostało przeniesione prawo własności albo właściciela pojazdu, który odzyskał posiadanie;
- - z chwilą udokumentowania trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu mechanicznego w okolicznościach nie powodujących zmiany posiadacza i bez zmiany w zakresie prawa własności;
- - z upływem 3 miesięcy od dnia ogłoszenia upadłości zakładu ubezpieczeń. Posiadacze umów zawartych z zakładem ubezpieczeń, dla którego ogłoszona została upadłość, zobowiązani są do zawarcia nowych umów ubezpieczenia z innym dowolnie wybranym ubezpieczycielem;
- - z chwilą zarejestrowania pojazdu mechanicznego za granicą;
- - z dniem odstąpienia przez ubezpieczającego od umowy zawartej na odległość;
- - z dniem wydania zaświadczenia o demontażu pojazdu lub o przyjęciu niekompletnego pojazdu, albo równoważnego dokumentu wydanego w innym państwie;
- - z dniem wypowiedzenia umowy w przypadku, gdy zawarta ona została z mocy prawa i posiadacz pojazdu w tym samym czasie jest ubezpieczony w dwóch lub więcej zakładach ubezpieczeń.
Pomoc na drodze nie tylko po wypadku
Jak przyspieszyć likwidację szkody?
Dlaczego warto skorzystać z warsztatu współpracującego z WARTĄ?
Klienci coraz częściej dostają propozycję naprawy uszkodzonego samochodu w warsztacie współpracującym z ubezpieczycielem. Takie rozwiązanie jest korzystne i wygodne, zarówno dla klientów, jak i dla towarzystw.
Jak to działa w praktyce?
- Klient dzwoni z miejsca wypadku do centrum alarmowego. Coraz częściej, bez względu na to czy ma samo OC, czy AC, towarzystwo organizuje holowanie jego samochodu z miejsca zdarzenia. Konsultant może podpowiedzieć, gdzie znajdują się warsztaty współpracujące i tam trafia uszkodzone auto.
- Większość warsztatów partnerskich po otrzymaniu informacji, że naprawa będzie z polisy współpracującego towarzystwa, od razu może przystąpić do oceny uszkodzeń. Wyniki oględzin, kalkulacja kosztów naprawy i zdjęcia trafiają w trybie on-line, za pośrednictwem specjalnej platformy lub mailem do centrum likwidacji szkód. To rozwiązanie przyspiesza proces o co najmniej kilkanaście godzin. Co najmniej, bo w przypadku warsztatów współpracujących zwykle nie ma sporów co do sposobu naprawy czy kosztów naprawy, które powodują konieczność, np. dwukrotnej wizyty rzeczoznawcy, w celu przeprowadzenia ponownych oględzin.
- Warsztaty współpracujące mają ustalone z nami stawki za roboczo-godzinę. Klient unika więc ryzyka, że po naprawie rachunek będzie wyższy niż wyliczone analogicznie koszty naprawy przez ubezpieczyciela.
- Warsztaty do sieci partnerskich są starannie dobierane i gwarantują wysoką jakość usług. Standardem jest, np. gwarancja na całą usługę i części zamienne.
- Klient od razu podpisuje też upoważnienie dla warsztatu, żeby ten mógł otrzymać od nas pieniądze za naprawę. Dzięki temu klient nie musi angażować swoich pieniędzy, zostawiać, np. zaliczek na części itp. Wszystkie kwestie finansowe załatwiają za niego warsztat i ubezpieczyciel.
Ważne! Warsztaty partnerskie WARTY działające w Twojej okolicy możesz wyszukać tutaj.
Jak wybrać polisę AC?
Jest coraz więcej możliwości dostosowania warunków ubezpieczenia auta do swoich potrzeb. Trzeba tylko wiedzieć, jak z nich skorzystać, a jednocześnie otrzymać spodziewany zakres ochrony ubezpieczeniowej. Na przykład w WARCIE ułatwieniem wyboru jest to, że mamy w ofercie dwa pakiety: AC Komfort i AC Standard.
Jeśli ktoś chce mieć możliwie pełny zakres ubezpieczenia, z rozbudowanym assistance w cenie – po prostu wybiera AC Komfort. Klientom, którzy cenią sobie możliwość elastycznego kształtowania zakresu ochrony polecamy AC Standard.
Porównanie obu wariantów ubezpieczenia AC można znaleźć tutaj.
Dlaczego warto wykupić WARTA Auto Szyby?
Co zrobić po stłuczce?
Przede wszystkim odpowiednio zabezpiecz miejsce wypadku np. żeby nie doszło do kolejnych kolizji. Następnie niezwłocznie zadzwoń do Centrum Obsługi Klienta (801 308 308 w Polsce i +48 502 308 308 z zagranicy) i postępuj zgodnie ze wskazówkami udzielonymi przez konsultanta lub skontaktuj się poprzez formularz na stronie.
Co zrobić, jeśli UFG podał błędne dane dotyczące liczby spowodowanych przeze mnie szkód?
Wystarczy dostarczyć do WARTY tzw. zaświadczenia o bezszkodowości od towarzystw, które ubezpieczały Cię w poprzednich latach. Informacje w nich zawarte będą miały pierwszeństwo przed danymi UFG.
Czy usługa BLS obejmuje szkody za granicą?
Nie. Usługa bezpośredniej likwidacji szkody jest świadczona wyłącznie w przypadku szkód, które zostały Ci wyrządzone na terenie Polski.
Jaki jest zakres ochrony bagażu podróżnego i co zrobić jeśli bagaż zostanie uszkodzony podczas lotu?
Zakres ubezpieczenia bagażu podróżnego w ubezpieczeniu Warta Travel jest bardzo szeroki.
Dotyczy on przede wszystkim jego utraty i poniesionych w związku z tym przez Ubezpieczonego strat finansowych.
WARTA wypłaca odszkodowanie za utratę bagażu podróżnego wskutek:
- udokumentowanej kradzieży z włamaniem lub rabunku,
- zaginięcia, gdy znajdował się pod opieką zawodowego przewoźnika,
- braku możliwości zaopiekowania się i zabezpieczenia bagażu przez Ubezpieczonego w związku z jego nagłym zachorowaniem lub nieszczęśliwym wypadkiem potwierdzonym dokumentacją medyczną,
- wypadku lub katastrofy środka komunikacji (transport publiczny i pojazdy mechaniczne) oraz akcji ratowniczej związanej z tymi zdarzeniami.
Ponadto WARTA zwraca wydatki poniesione w związku z opóźnieniem dostarczenia bagażu podróżnego w przypadku opóźnienia dostarczenia bagażu przez zawodowego przewoźnika lotniczego – licząc od 5-ej godziny od chwili przylotu Ubezpieczonego do celu podróży; WARTA zwraca Ubezpieczonemu udokumentowane wydatki poniesione do czasu dostarczenia bagażu na zakupy przedmiotów niezbędnych do osobistego użytku: odzież i przybory toaletowe.
WARTA zwraca również wydatki poniesione przez Ubezpieczonego w związku z udokumentowanym opóźnieniem lub odwołaniem lotu – zwrotowi podlegają niezbędne i udokumentowane wydatki poniesione do czasu wylotu: koszty posiłków, noclegu oraz przedmiotów niezbędnych do osobistego użytku (odzież, przybory toaletowe), nie pokrywane przez zawodowego przewoźnika. Koszty zwracane są w związku z odwołaniem lub opóźnieniem lotu rejsowego, na który Ubezpieczony posiadał ważny bilet, z poniższych przyczyn:
- trudne warunki atmosferyczne,
- strajk pracowników przewoźnika lub obsługi portu lotniczego,
- usterki środka transportu, którym miał być realizowany przelot.
Odszkodowanie wypłacane jest w przypadku, gdy opóźnienie wyniesie co najmniej 5 godzin, w wysokości nie przekraczającej sumy ubezpieczenia określonej w umowie ubezpieczenia.
Ponosimy również odpowiedzialność za uszkodzenie lub zniszczenie bagażu wskutek
- zdarzenia losowego (pożar, powódź, lawina, uderzenie pioruna, trzęsienie, zapadanie lub osuwanie się ziemi, wybuch, upadek pojazdu powietrznego, wybuch wulkanu, tornado),
- nieszczęśliwego wypadku potwierdzonego dokumentacją medyczną.
UWAGA!
Warta nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie bagażu podróżnego przez linie lotnicze!
Jeśli Twój bagaż został uszkodzony podczas lotu, koniecznie zgłoś to u obsługi lotniska w punkcie LOST&FOUND zanim opuścisz strefę przylotu na lotnisku. Punkt LOST&FOUND znajduje się najczęściej poza strefą odbioru bagażu.
Pracownicy lotniska w punkcie LOST&FOUND wydadzą specjalny formularz Property Irregularity Report (PIR), na podstawie którego można złożyć reklamację w liniach lotniczych. Do reklamacji niezbędne będzie dołączenie karty pokładowej.
Na co zwracać uwagę przy wyborze ubezpieczenia NNW?
Przy wyborze ubezpieczenia NNW powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka pytań, np.:
- Czy potrzebujemy ochrony dla siebie, czy dla całej rodziny? Warto zauważyć, że ubezpieczenie całej rodziny w ramach pakietu będzie tańsze niż kupowanie ubezpieczenia dla każdego oddzielnie.
- Czy polisa daje ochronę w kraju, czy również za granicą?
- Jaka powinna być wysokość sumy ubezpieczenia? To od niej zależy wysokość ewentualnego odszkodowania. Jeśli polisa ma być formą dodatkowego zabezpieczenia, np. spłaty kredytu, to dobrze, żeby suma ubezpieczenia przynajmniej równa jego wartości. Przy czym trzeba pamiętać, że w ramach produktu odpowiedzialność dotyczy zdarzeń będących następstwem nieszczęśliwego wypadku, a nie np. zgonu naturalnego.
- Jakiej potrzebuję ochrony? Czy, np. zainteresowany jestem rozszerzeniem jej o świadczenia dodatkowe. Na przykład Warta oferuje szereg świadczeń dodatkowych: całkowita niezdolność do pracy, zasiłek dzienny, leczenie, dzienne świadczenie szpitalne, opieka medyczna, operacja plastyczna
- Jaki jest dla mnie najlepszy sposób wyliczania świadczenia z tytułu uszczerbku na zdrowiu? Na rynku funkcjonują - w uproszczeniu trzy - główne sposoby:
a) proporcjonalny - w którym każdy procent uszczerbku na zdrowiu równa się procentowi sumy ubezpieczenia,
b) progresywny - w którym wypłata odszkodowania podwyższana jest o określony współczynnik w zależności od rozmiarów uszczerbku, co zapewnia proporcjonalnie wyższą wypłatę w przypadku poważnych wypadków.
c) wypłata w określonych sytuacjach - w którym mamy listę zdarzeń w OWU, po wystąpieniu których dostajemy określony procent sumy ubezpieczenia.
Warto pamiętać, że bez względu na to ile mamy polis NNW, to w razie wypadku możemy liczyć na wypłatę z każdej z nich. Kolejna umowa jest więc dodatkowym zabezpieczeniem!
Czy suma ubezpieczenia obejmuje koszty leczenia, assistance i transport? Czy transport chorego z miejsca zdarzenia do szpitala lub kraju posiada limit ?
Czy koszty ratownictwa wyczerpują sumę ubezpieczenia kosztów Leczenia, czy są limitowane?
Koszty ratownictwa nie wyczerpują sumy kosztów leczenia - wchodzą w zakres usług assistance (bez dodatkowych opłat) i są nielimitowane.
Przez koszty poszukiwania i ratownictwa rozumiemy zorganizowanie i pokrycie kosztów poszukiwania i ratownictwa w górach, na lądzie i na wodzie, prowadzonych przez wyspecjalizowane służby ratownictwa o ile ubezpieczony zaginął w czasie podróży zagranicznej w okresie ubezpieczenia.
Czy po spożyciu alkoholu również wypłacane są świadczenia?
TAK – Warta zapewnia pokrycie kosztów leczenia, assistance i następstw nieszczęśliwych wypadków w związku ze zdarzeniami po spożyciu alkoholu.
Za co Warta odpowiada w ubezpieczeniu dodatkowym zniesienie udziału własnego w wynajętym samochodzie?
Przedmiotem ubezpieczenia jest kwota stanowiąca udział własny Ubezpieczonego określona w umowie najmu jednego samochodu (nie starszego niż 10 lat, o masie całkowitej do 3,5t, przewożącego do 9 osób) jaką ubezpieczony w ramach umowy najmu pokrył we własnym zakresie w związku z wystąpieniem w nim szkody polegającej na uszkodzeniu samochodu w wyniku kolizji lub wypadku komunikacyjnego podczas podróży.
Jaka jest różnica między ubezpieczeniem Warta Travel a Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)?
EKUZ
| WARTA TRAVEL |
Honorowana wyłącznie w publicznych placówkach służby zdrowia, które mają umowy z odpowiednikiem polskiego NFZ
| Gwarancja pokrycia kosztów leczenia we wszystkich dostępnych placówkach medycznych, również prywatnych do sumy ubezpieczenia KL |
Obowiązuje system współfinansowania przez pacjenta świadczeń medycznych – pokrycie części kosztów na zasadach obowiązujących w danym państwie UE – koszty te nie są refundowane przez NFZ
|
Brak partycypacji ubezpieczonego w kosztach leczenia – odpowiedzialność do wysokości sumy ubezpieczenia, która może wynieść nawet 1 000 000 zł; pełna refundacja kosztów leków przepisanych przez lekarza i zakupionych zagranicą |
Brak pokrycia kosztów poszukiwania i ratownictwa
|
Koszty poszukiwania i ratownictwa w zakresie podstawowym ubezpieczenia
|
Brak pokrycia kosztów transportu do kraju oraz transportu zwłok
|
Koszty transportu bez ograniczeń sumy ubezpieczenia
|
Brak usług Assistance
|
Szeroki zakres usług assistance np. opieka nad nieletnimi dziećmi, pomoc tłumacza, przedłużenie ochrony o 48 godzin, czy odwiedziny osoby wskazanej |
Brak dodatkowych ubezpieczeń |
Dodatkowo: NNW, OC w życiu prywatnym, bagaż podróżny, w tym sprzęt sportowy, kontynuacja leczenia powypadkowego w RP, koszty odwołania podróży, zniesienie udziału własnego w wynajętym samochodzie |
Jak szybko dostać pomoc mając polisę turystyczną?
Osoby wyjeżdżające z wycieczką najczęściej zadowalają się samą świadomością bycia ubezpieczonym przez organizatora, w ramach jakiejś grupowej polisy. Również ci podróżujący indywidualnie, kupują nie interesując się tym, w jaki sposób najszybciej i najsprawniej uzyskać z niej pomoc. To błąd, który może potem kosztować sporo nerwów! O czym więc należy pamiętać?
-
Po otrzymaniu polisy, koniecznie zanotuj sobie w telefonie numer kontaktowy, pod który należy zadzwonić w razie problemów w czasie wyjazdu.
-
Dodatkowo warto go sobie jeszcze zapisać na kartce i w miarę możliwości nosić przy sobie. To dotyczy wszystkich wyjeżdżających z Tobą osób!
-
Dobrze jest zabrać ze sobą dokument ubezpieczenia, w którym będzie określony zarówno zakres ochrony, jak i sumy ubezpieczenia. Nigdy nie wiadomo, gdzie trafisz potrzebując pomocy, więc lepiej mieć przy sobie taki dokument. Oczywiście w większości przypadków, wystarczy telefon do call center WARTY, żeby potwierdzić fakt objęcia ochroną.
-
Jeśli jedziesz z wycieczką, powinieneś wiedzieć, kto dokładnie jest organizatorem wyjazdu. Ułatwi to nam potwierdzenie ochrony.
-
Po wypadku ważny jest możliwie szybki kontakt telefoniczny z WARTĄ, który w miarę możliwości powinien nastąpić jeszcze ze stoku lub placówki medycznej, do której został przetransportowany poszkodowany. Po podaniu danych kontaktowych placówki medycznej lub lekarza możliwe jest przejęcie przez WARTĘ odpowiedzialności za koszty leczenia. Dzięki temu możliwe będzie rozliczenie tych kosztów między WARTĄ, a placówką medyczną.
- Jeśli nie mogłeś od razu poinformować WARTY (np. byłeś nieprzytomny po wypadku), możesz to zrobić później. Jeśli w międzyczasie, Ty lub Twoja rodzina dostaliście już jakieś rachunki czy recepty i wydaliście pieniądze z własnej kieszeni. Zwrócimy Ci je po powrocie do Polski. Pamiętaj o zbieraniu wszystkich dokumentów dotyczących leczenia i rachunków!
Pamiętaj! Im szybciej poinformujesz nas o problemach, tym szybciej i lepiej będziemy mogli Ci pomóc. Zyskasz wtedy:
-
wsparcie przedstawiciela WARTY w kontaktach z placówką medyczną – przydatne za granicą, ze względu na barierę językową,
-
bezproblemowe skorzystanie z pomocy medycznej, bowiem jej organizacją zajmie się przedstawiciel WARTY,
-
łatwe gromadzenie dokumentacji medycznej - zajmie się tym przedstawiciel WARTY,
-
brak konieczności angażowania środków finansowych na pokrycie kosztów leczenia.
Czy polisa turystyczna Warty zawiera rozszerzenie o następstwa chorób przewlekłych?
-
choroba wieńcowa – może prowadzić do ataku serca,
-
nadciśnienie tętnicze – do udaru mózgu lub ataku serca,
-
cukrzyca – do śpiączki cukrzycowej,
-
astma – do ataków duszności wywołanych jakimś alergenem,
-
dyskopatia – do wypadnięcia dysku,
-
owrzodzenie dwunastnicy – może skończyć się pęknięciem wrzodu.
-
istnienia przeciwwskazań lekarskich do odbycia podróży zagranicznej ze względów zdrowotnych,
-
gdy przed wyjazdem za granicę istniały wskazania do wykonania operacji lub poddania się leczeniu w szpitalu.