Banery Konstrukcja layoutu – kwadrat

Krok I

Konstrukcję layoutu rozpoczyna się od przypisania danego formatu do przedziału wielkości (S, M, L) znajdującego się w tabeli.

W odniesieniu do szerokości znaku Warty, a tym samym wielkości K, wyznaczane są marginesy według schematu pokazanego na rys. 1. Marginesy określają pozycję znaku Warty.

Wielkość marginesów nie jest stała i przypisana została do konkretnych proporcji banera.

Krok II

Dla banerów z dwoma przyciskami format od dolnej do górnej krawędzi dzielimy na 10 równych części. Za ich pomocą określamy obszar dopasowania pozwalający na przesunięcie pola tekstowego w pionie. Wielkość obszaru zależy od proporcji boków banera oraz jego wielkości.

Dla banerów z dwoma przyciskami: górna krawędź pola tekstowego musi mieścić się w przedziale pomiędzy progiem 4,5 a 3 dla formatów D:K od 1,2 do 1,4. W polu tekstowym zawierającym hasło reklamowe oraz tekst uzupełniający tekst pozycjonowany jest do góry ramki tekstowej (dodawany tekst rośnie w dół ramki).

Dla banerów z jednym przyciskiem format od lewej do prawej krawędzi dzielimy na 10 równych części. Za ich pomocą określamy obszar dopasowania pozwalający na przesunięcie pola tekstowego w pionie. Wielkość obszaru zależy od proporcji boków banera oraz jego wielkości.

Dla banerów z jednym przyciskiem: lewa krawędź pola tekstowego musi mieścić się w przedziale pomiędzy progiem 5
a 6 dla formatów D:K od 1,2 do 1,4.
W polu tekstowym tekst oraz przyciski należy wyrównać do prawej krawędzi ramki tekstowej. Tekst wraz z przyciskiem środkujemy względem osi poziomej pola tekstowego.

D:K – wartość dłuższego boku (D) podzielona przez wartość boku krótszego (K).

Krok III

Po osadzeniu tekstów KV zostaje pozycjonowany zgodnie z zasadami opisanymi w dziale „Key Visual Warty“.

Dla banerów z dwoma przyciskami: kadrowany KV Warty jest środkowany w pionie względem osi poziomej formatu. Należy zawsze uwzględnić dolny margines odsuwający KV od hasła reklamowego.

Dla banerów z jednym przyciskiem: kadrowany KV Warty jest środkowany w pionie względem osi poziomej formatu. Należy zawsze uwzględnić prawy margines odsuwający KV od hasła reklamowego.

KV Warty należy umieszczać w taki sposób, aby był możliwie jak największy, przy jednoczesnym zachowaniu zasad opisanych w dziale „Key Visual Warty“.

Po osadzeniu KV należy zawsze wziąć pod uwagę ewentualną korektę optyczną. Wytyczne do tworzenia konstrukcji layoutu zostały stworzone na podstawie analizy projektu kilku przykładowych formatów banerów, dlatego o końcowym wyglądzie projektu decyduje grafik.