Zdjęcia Wytyczne do zdjeć

Wybierając zdjęcia do materiałów firmowych, należy stosować się do wytycznych zarówno merytorycznych, jak i technicznych. Wszystkie obrazy należy wybierać w ten sposób, aby były ze sobą spójne i pasowały stylem do całej identyfikacji wizualnej.

Kolorystyka zdjęć powinna być stonowana. Przy doborze zdjęć należy unikać zdjęć zbyt nasyconych. Ekspozycja materiału zdjęciowego powinna być możliwie jasna, wnętrza powinny być dobrze oświetlone, cienie łagodne, a światło powinno być miękkie. Należy unikać ostrego światła z twardymi cieniami.

Zdjęcia nie powinny być pozowane. Sceny muszą wyglądać na spontaniczne. Osoby na zdjęciach powinny być w dobrym nastroju bądź neutralnym. Należy unikać pokazywania złych emocji oraz dramatycznych scen, np. złodziei czy wybitych szyb i innych negatywnych obrazów.

Na zdjęciach powinny pojawiać się osoby młode (jeśli produkt nie dotyczy osób starszych). Modele przedstawieni na zdjęciach nie powinni się powtarzać. Należy unikać zdjęć z piercingiem, tatuażami oraz nagością. Postacie nie powinny stać tyłem do obiektywu.

Na zdjęciach powinny być pokazane osoby o urodzie środkowo-europejskiej i taka powinna też być sceneria. Wyjątek stanowią zdjęcia dla kategorii „Travel”. Symbole i przedmioty pojawiające się na zdjęciach, typu pieniądze, tablice rejestracyjne, znaki drogowe, weksle, muszą wyglądać na pochodzące z Polski.

Sceny na zdjęciach powinny być wolne od dodatkowych grafik, typu wykresy, liczby itp.