Banery Konstrukcja layoutu – pion

Krok I

Konstrukcję layoutu rozpoczyna się od przypisania danego formatu do przedziału wielkości (S, M, L) znajdującego się
w tabeli.

W odniesieniu do szerokości znaku Warty, a tym samym wielkości K, wyznaczane są marginesy według schematu pokazanego na rys. 1. Marginesy określają pozycję znaku Warty.

Wielkość marginesów nie jest stała i przypisana została
do konkretnych proporcji banera.

Krok II

Format od dolnej do górnej krawędzi dzielimy na 10 równych części. Za ich pomocą określamy obszar dopasowania pozwalający na przesunięcie pola tekstowego w pionie. Wielkość obszaru zależy od proporcji boków banera oraz jego wielkości.


Górna krawędź pola tekstowego musi mieścić się w przedziale
pomiędzy progiem 3,5 a 2,5 dla formatów D:K < 3 (rys. 1) oraz
pomiędzy progiem 3,5 a 4,5 dla formatów D:K ≥ 3.

D:K – wartość dłuższego boku (D) podzielona przez wartość boku krótszego (K).  

Linia wyznaczająca dolną krawędź pola tekstowego jest stała
i osadzona jest na dolnym marginesie banera (poza tą linią nie można pozycjonować tekstu).

W polu tekstowym zawierającym hasło reklamowe oraz tekst uzupełniający tekst pozycjonowany jest do góry ramki tekstowej (dodawany tekst rośnie w dół ramki).

Krok III

Po osadzeniu tekstów KV zostaje pozycjonowany zgodnie
z zasadami opisanymi w dziale „Key Visual Warty“.

Kadrowany KV Warty jest środkowany w pionie względem osi pionowej formatu. Należy zawsze uwzględnić dolny margines odsuwający KV od hasła reklamowego.

Jeśli KV Warty został poprawnie osadzony, jednak nie wypełnia całkowicie przestrzeni, należy go środkować względem pionowej
i poziomej osi pola przeznaczonego na KV.

Po osadzeniu KV należy zawsze wziąć pod uwagę ewentualną korektę optyczną. Wytyczne do tworzenia konstrukcji layoutu zostały stworzone na podstawie analizy projektu kilku przykładowych formatów banerów, dlatego o końcowym wyglądzie projektu decyduje grafik.

Przyciski

Dla banerów o proporcji D:K≥2 przyciski o jednakowej szerokości rozciągane są na szerokość marginesów (rys. 1).

Jeżeli po rozciągnięciu przycisków mają one mniejszą szerokość od proponowanych w tabeli oraz gdy przyciski są różnej długości, wtedy pozycjonujemy przyciski jeden pod drugim (rys. 2, 3).

Jeżeli w banerze występuje jeden przycisk, wtedy wyrównujemy go do prawej krawędzi pola tekstowego. Dla banerów o proporcji D:K≥4 przycisk rozciągany jest na szerokość marginesów (rys. 4). Jeżeli przycisk posiada mało treści, to nie zmieniamy jego szerokości. Treść przycisku środkujemy w poziome względem osi pionowej przycisku (rys. 5).

Rys. 1
Rys. 2
Rys. 3
Rys. 4
Rys. 5